ספט 19, 2012
admin

עורך דין רשלנות רפואית – מתי צריך את עזרתו וכיצד בוחרים אותו

רשלנות רפואית נחשבת לאחד התחומים המורכבים ביותר, איתם נאלצת המערכת המשפטית בארץ, ובעולם בכלל, להתמודד בכל חודש. מקרים של רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בניתוחים, למשל, נחשבים לנפוצים מאד ומצריכים את עזרתו של עורך דין המתמחה בתחום על מנת להתמודד עם כך באופן הנכון ביותר. מה תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית ולאילו פרמטרים חשוב להתייחס כשבוחרים אותו? על כך, במאמר הבא.

מה תפקידו של עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית הינה מקרה שבו נגרם נזק למטופל כתוצאה מהליך רפואי לקוי, שניתן היה למנוע אותו. המקרים הנפוצים ביותר בתחום זה קשורים, פעמים רבות, לתקופת ההיריון וגם לניתוחים השונים, המתבצעים באופן תדיר בחדרי הניתוח. טיפול רפואי מוגדר כטיפול רשלני לאחר שניתן להוכיח את הקשר שבין הנזק שנגרם לבין הטיפול שבוצע וכן כשניתן להראות שלא בוצעה חובת הזהירות מצידו של המטפל כפי שניתן היה לצפות ממנו.

במקרים אלה, על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית לבית המשפט, חשוב להיעזר עורך דין נזיקין או רשלנות רפואית. תפקידו המרכזי של עורך הדין הוא להתייחס לשלושה פרמטרים עיקריים במסגרת התביעה: הקשר הסיבתי, הנזק שנגרם וחובת הזהירות. בהתאם לחוק זכויות החובה שנכנס לתוקפו בשנת 1996, חלות על המטפל מספר חובות במהלך הטיפול, לרבות קבלת הסכמתו של המטופל לקבל את הטיפול המוצע. במקרים בהם לא קיבל הרופא את הסכמתו של המטופל, או כלל לא ביקש אותה מלכתחילה, יכול המטופל להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית. תפקידו, במקרה זה, של עורך הדין, להראות לבית המשפט כי אכן לא יישם המטפל את חוק זכויות החולה ולא קיבל את הסכמתו של המטופל.

כיצד בוחרים עורך דין מתאים

על מנת לבחור עורך דין רשלנות רפואית או עורך דין נזיקין מתאים, בין אם במקרים של רשלנות רפואית בהריון או במסגרת ניתוחים שונים, חשוב להתייחס אל הפרמטרים הבאים:

  • ניסיון בתביעות רשלנות רפואית קודמות – על מנת לוודא שמדובר בעורך דין מקצועי ומתאים, חשוב לוודא שהינו בעל ניסיון בתחום הרשלנות הרפואית, ובעיקר בהגשת תביעות מסוג זה לבית המשפט. ישנם לא מעט עורכי דין, המתמחים בתחומים שונים, אולם לא לכולם ישנו הניסיון הנדרש לתחום הספציפי. חשוב לבדוק זאת מראש ולוודא שהוא אכן בעל ניסיון בתחום זה.
  • קבלת המלצות מלקוחות קודמים – מומלץ לפנות אל לקוחותיו הקודמים של עורך הדין ולשמוע מהם לגבי מידת שביעות רצונם מהשירות שניתן להם. כמובן שכדאי גם להיפגש עם עורך הדין, לבדוק את הכימיה מולו ואת היכולת לתקשר איתו בקלות.
  • התמחות ברשלנות רפואית – חשוב לוודא שמדובר בעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית. עורכי דין מתמחים בתחומים שונים. עורך דין, המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית ולא בתחום אחר, יהיה עורך הדין המתאים לכם ביותר, ובמיוחד כשמדובר בתחום מורכב במיוחד המצריך יכולת מקצועית גבוהה והכרות רבה עם הנושא.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי

כתוב תגובה

פרסומת