אוג 23, 2014
Admin

להביא את הטבע פנימה

כאשר נולדה הנכדה הבכורה שלנו, גוייסה הדודה של התינוקת לצייר על קירות החדר של הפעוטה. הדודה יצירתית מאד וציירה הרים וגבעות, עצים ופרחים, גדיים וכבשים מדלגים בין העשבים. הכל היה בגוונים פסטליים. ואכן, התינוקת היתה שקטה וכבר מגיל כמה שבועות ישנה לילה שלם. מי צריך טפטים אם יש ציורי קיר.                               

עד היום היא ילדת טבע! הראשונה לקום בבוקר לקראת טיול שבת. מכירה שמות פרחים ועצים ואפילו צפורים היא מזהה בהינף כנף.

התאוריה שהסביבה והאווירה משפיעים על אופי הילד – מוכחת לגביה.

כאשר גם לדודה היצירתית נולדה תינוקת, לא היה לה כוח להתחיל לצייר על הקירות. הסנדלרים הולכים יחפים? – נכון! אך בכל זאת היה רצתה לקשט את החדר בטפט נעים ומרגיע. יצאנו למסע קניות. הטפטים חזרו לאופנה וחפשנו טפטים ומדבקות קיר. והבחירה נפלה על טפט ססגוני (הרטרו התחיל לחזור לאופנה!), עגולים בצבעי ורוד, ירקרק, תכלת וצהבהב ובגדלים שונים – מקסים. ומדבקות תואמות למסדרון ולחדר הכניסה.

בוקר שלם גוייסה כל המשפחה להדבקת הטפט. יצא מדהים. התינוקת היתה פחות שקטה: איך אפשר להיות שליוה ורגועה כאשר כל הזמן מרצדים עיגולים לפניך? – שוב תאוריית הסביבה מוכחת.

כדי שבכל זאת יהיה נעים וטבעי, מצאה האם הצעירה טפטים לשאר חדרי הבית ומלאכת הביצוע אף היא היתה קלה ומשפחתית. בדקור טפטים יש מגוון רב של טפטים ומדבקות קיר בשלל צורות וגוונים. כל הנכדים נהנו מציורי קיר מקוריים, ונהנו מעבודת החיפוש של ההורים. טפטים לחדרי ילדים ונוער עשו את העבודה נאמנה. נבחרו הדפסים מרגיעים ופרפרים וציפורים ואפילו מלאכים קטנטנים הנעימו את החדרים. התאורייה של הרקע הנכון הוכיח את עצמו פעם אחר פעם. עיגולים כבר לא ככבו על הקירות. והתינוקות נרדמו בנחת וכבר מגיל צעיר ישנו היטב והעיקר, נתנו להוריהם שינה רצופה וארוכה.

גם הכלה שלנו הובאה בסוד התאורייה. כאשר נולד הנכד, היא בחרה בטפט בגוון טבעי נעים ואפילו השטיח התואם היה בציורי טבע חביבים. התינוק המקסים היה רגוע שבוע-שבועיים, אך כנראה שזה לא הספיק לו. הוא רצה יותר! ממש דרש בלילות שיהיה לו רקע טבעי יותר. המסר לא עבר בתחילה, אך בשיחה בין הגיסות הובהר לאם הצעירה, שיש צורך גם בהדפסים של טבע. שטיח – כבודו במקומו מונח, אך טפט יעשה את השינוי. שוב גוייסה המשפחה. טפט נעים ומלא בעלי חיים הודבק על הקיר. הקטנצ'יק נרדם בכיף ובחיוך והיה מתעורר כל שעה לדבר עם החיות סביבו.

כתוב תגובה

פרסומת