פבר 23, 2023
Admin

מסע לשורשי הנצרות

אלפי שנים לאחר שנצלב, דמותו של ישו היא עדיין חידה במידה מסוימת. אנשים רבים עסקו בתיאור מעשי הנסים שחולל ועקרונות האמונה שהפיץ באמצעות ספרי הבשורה. הברית החדשה כוללת סיפורים שונים אשר לחלקם בסיס דומה לסיפורים המופיעים בתנ"ך, הברית הישנה. לצידם יש סיפורים שונים אשר מופיעים אך ורק בכתבי הברית החדשה וכוללים סיפורים אודות ישו ומפגשיו עם אנשים בהם הוא מחולל נסים. סיפורים כמו טליתא קומי מופיעים בספרי הבשורה, כמו הבשורה על פי מרקוס. ספרי הבשורה נכתבו על ידי השליחים לאחר התקופה בה ישו חי.

ספר הבשורה
הבשורה על פי מרקוס הוא ספר שנכתב על ידי מרקוס (יוחנן) בתקופת הבית השני בשנת חמישים לספירה לערך. מרקוס היה יהודי, וכתב על חייו של ישו. הספר מתאר בין היתר את עלייתו של ישו בחג הפסח לעיר ירושלים, האירועים שהביאו למותו של ישו ועוד. דמותו של ישו כפי שהיא מופיעה בספר הבשורה על פי מרקוס שנויה במחלוקת. הספר עוסק בשאלת מטרתו של ישו בפעולותיו השונות והעובדה שערער את החברה בתקופתו. טליתא קומי הוא אחד מהסיפורים המפורסמים, אשר מופיע בספר הבשורה על פי מרקוס, והוא מספר על נס שחולל ישו.
מסע התגלות
הסיפור טליתא קומי הוא סיפור המתאר מסע של התגלות המתרחש בגליל. כאמור, הוא חלק מהספר הבשורה על פי מרקוס, העוסק כולו בשאלת דמותו של ישו. על פי האמונה הנוצרית ישו התחיל את השליחות שלו באזור הגליל, תוך שהוא מלמד, מגרש רוחות רעות על פי האמונה וגם מרפא אנשים חולים. טליתא קומי הוא סיפור המתאר כיצד ישו הקים לתחיה נערה מתה רק באמצעות דבריו. הוא אמר לה "טליתא קומי", כלומר "נערה קומי" והיא התעוררה לחיים. זהו רק אחד ממגוון של סיפורי נסים אשר מקושרים לישו ופועלו, ומתוארים בבשורה על פי מרקוס. הסיפור הזה מופיע בספרים נוצרים נוספים בגירסאות שונות. הסיבה לכך היא שכל אחד מספרי הבשורה נכתב על ידי אנשים אחרים, שליחים אחרים ובתקופות שונות, ומכאן השוני הקל בין הגרסאות וחזרה על סיפורים דומים.
סיפור היסטורי
מבחינה היסטורית, ולא רק על פי סיפור טליתא קומי אשר מופיע בספר הבשורה על פי מרקוס, השלטונות בארץ ובגליל בפרט התנגדו למעשיו של ישו. הם חשבו שהוא משיח שקר ומערער את היציבות השלטונית. יחד עם זאת, הוא היה נערץ על אנשים רבים באותה התקופה בגליל. הספרים והסיפורים אשר מתוארים בהם נכתבו בתקופות מאוחרות, הרבה לאחר צליבתו של ישו על ידי הרומאים. סיפורים אלה מבקשים לתאר את דמותו המורכבת של ישו ומציגים את התורה אליה הטיף, ההתרחשויות סביב מותו ולאחר מכן חזרתו אל החיים. הנצרות כדת התפתחה וסחפה מאמינים רבים תקופה ארוכה לאחר צליבתו של ישו בעקבות הפצת התורה החדשה על ידי השליחים ומנהיגים ברחבי העולם.

 

 

 

 

כתוב תגובה

פרסומת