ספט 3, 2015
Admin

כל מה שצריך לדעת על אבקות חלבון

מבוא

כולנו שמענו על אבקות חלבון, בעיקר אם אנחנו עוסקים באופן מקצועי או חובבני בספורט או פיתוח הגוף. עם זאת, לא רבים מאיתנו יודעים רבות על האבקות הללו, על הסוגים השונים הקיימים בשוק ועל אופן השימוש הרצוי. מאמר זה יפרט מידע שחשוב לדעת אודות האבקות.

 

מהי אבקת החלבון?

אבקת חלבון הינה אבקה אשר מכילה ריכוז גבוה מאוד של חלבונים, יחד עם ריכוז נמוך מאוד של רכיבים תזונתיים אחרים, כמו שומנים ופחמימות. בקרב קהל הספורטאים והמתאמנים, מנה של אבקת חלבון יכולה להחליף את הארוחה או להוות תוספת לארוחה. מקורות החלבון באבקות משתנים- ניתן למצוא אבקות אשר בהן מקור החלבון הוא מן החי, ואחרות אשר עושות שימוש בחלבון מן הצומח. אל החלבון עצמו מוסיפות החברות השונות, במקרים רבים, גם ויטמינים ומינרלים החיוניים לגוף.

יש לציין כי אבקות החלבון הינן יעילות גם במקרים בהן יש צורך לעלות במשקל, וכן בתהליכים של החלמה מפציעות.

 

סוגי אבקת חלבון

בשוק ניתן למצוא סוגים רבים ומגוונים של אבקות חלבון. את בחירת האבקה המתאימה ביותר כדאי שלא לעשות לגמרי בעצמכם, אלא להיעזר באיש מקצוע אשר יוכל להתאים לכם אבקה על פי שגרת האימונים שלכם, ההרגלים התזונתיים שלכם ותכונות הגוף שלכם. בנוסף לכך, חשוב להקפיד על בחירה באבקה איכותית, כזו שלא מכילה כמויות גדולות של רכיבים בלתי רצויים כגון סוכר, צבעי מאכל או ממתיקים מאלכותיים למיניהם.

באופן כללי, ניתן לחלק את האבקות לשני סוגים עיקריים- חלבונים מן הצומח וחלבונים מן החי. חלבונים מן החי מופקים, על פי רוב, מאבקת מי גבינה (חלבון זה נחשב לאיכותי ביותר), מחלבוני ביצים, מחלב ועוד. החלבונים המופקים ממוצרי החלב מתפרקים מהר ומנוצלים ביעילות על ידי הגוף, ועל כן השימוש בהם מומלץ. יתרון נוסף של חלבונים אלה טמון בכל שהם כוללים את כל חומצות האמינו החיוניות, אותן גופנו אינו מסוגל לייצר בעצמו, ובכך מהווים חלבון מלא.

ניתן למצוא גם אבקות אשר החלבון המצוי בהן מופק ממקורות צמחיים, כגון סויה או אפונה.

כתוב תגובה

פרסומת