ספט 20, 2015
Admin

מטבחים קטנים – קסם של מטבח

אם בעבר, מטבחים קטנים היוו מכשול ולכן אנשים רבים נמנעו מקניית דירה עם מטבח קטן ואילו אחרים לא השקיעו רבות בכל הקשור אל תכנון חכם ועיצוב של המטבח הקטן בביתם, כיום הדברים אינם כך. במאמר זה נסביר כיצד ניתן להפוך מטבח קטן לפיסת גן עדן ומה יכלול תכנון חכם.

 

לא כולם יכולים לקנות דירות גדולות או לשכור דירות גדולות בעיקר אם מדובר על אנשים צעירים בתחילת דרכם או אנשים שחיים במדינות בהן קשה מאוד להתמודד עם תנאי המחייה. מסיבה זו יש אנשים רבים שמתמודדים מדי שנה עם דירות קטנות שמכילות חדרי רחצה קטנים, חדרים קטנים, שירותים קטנים וכמובן גם מטבחים קטנטנים. אם בעבר, המעצבים זנחו אותם לאנחות, בשנים האחרונות ניתן לראות שבקרב מעצבים רבים קם לו טרנד חדש של עיצוב מטבחים לא גדולים (וחלקים נוספים בדירה) כאשר הדגש הוא על תכנון נכון וחכם של המטבח.

 

מבשלים גם במטבח קטן

מטבחים מיועדים לבישול ואירוח, גם אם הם קטנים ולכן בנק המטרות הראשוני יכלול שתי מטרות עיקריות, המטרה האסתטית, כלומר עיצובו של המטבח בהתאם לסגנון מסוים, כמו למשל סגנון של מטבחים מעץ מלא והמטרה השנייה תהיה מטרה פונקציונאלית, כלומר שהמטבח יתאים לבישול ולאירוח. חלק מהכללים אותם ניתן להחיל על מטבחים קטנים ועל ידי כך לזכות במטבח  מרשים ופונקציונאלי הם:

  • פותחים את המטבח- משתמשים בחלל משותף של המטבח עם הסלון או עם כל חלל אחר שצמוד לו. דבר זה יעניק את האשליה שמדובר על חלל גדול יותר ואין שום צורך ביצירת מחיצות.
  • אי במטבח- אם לא מדובר על חלל משותף, תוכלו לבחור ולמקם אי במרכז המטבח וכך גם להגדיר את החלל מבחינה סימטרית וגם להשתמש באי כאמצעי אחסון ופתרון אידיאלי לאירוח וארוחות.
  • ארונות מטבח- תמיד יש לתכנן היטב אילו ארונות מטבח ישרתו אתכם בצורה הטובה ביותר, גם כאמצעי אחסון חכם שיכיל את כל הסירים, אביזרי המטבח השונים, הצלחות והכוסות וכל דבר אותו אתם בדרך כלל מאחסנים במטבח וגם כאמצעי אסתטי יפהפה, כמו למשל ארונות של מטבחים מעץ מלא בגוונים שונים של עץ וכו'.
  • צבעים- תמיד רצוי לבחור צבעים בהירים לחללים קטנים, כמו למשל מטבח קטן וזאת משום שהם מעניקים תחושה של מטבח מאוורר וגדול יותר וזאת בהשוואה אל צבעים כהים שיוצרים תחושה של מטבח קטן ולעיתים גם קלסטרופובי.

 

לסיכום, כיום, יש אפשרויות רבות של עיצוב בכל הקשור אל מטבחים בינוניים וקטנים. בהצלחה.

כתוב תגובה

פרסומת