ספט 30, 2015
Admin

מד חום דיגיטלי ועוד..

מדחום הוא מכשיר שמודד את הטמפרטורה ומיועד למטרות שונות. יש סוגים שונים של מודדי חום וקור, ביניהם מד חום לייזר וכמובן אותו מד חום דיגיטלי שקיים ברוב הבתים בישראל. יש מודדי חום שמיועדים לשימוש ביתי ויש כאלו שמיועדים לתעשייה, למעבדות ולחקלאות.

 

מודד דיגיטלי למקררים ומקפיאים

יש מד חום דיגיטלי שמיועד למדידת טמפרטורות גבוהות ויש גם כזה שמיועד למדידה של טמפרטורות נמוכות מאוד בכל מיני תאי הקפאה ומקררים. כאן חשוב מאוד לוודא שמדובר על מד טמפרטורה מדויק וזאת על מנת לוודא שהאוכל או התרכובות השונות שנמצאות בקירור יישמרו בצורה מיטבית. יש לשים לב שחלק ממדי החום הדיגיטליים מאפשרים מדידה של טמפרטורות בצלזיוס ואילו אחרים בפרנהייט. טרם קנייתם יש לוודא שאכן אותו מכשיר מדידה מתאים לצרכים שלכם ולשיטת מדידת הטמפרטורה הנהוגה בענף שלכם או במדינה בה אתם חיים. דבר נוסף שחשוב לוודא טרם אתם קונים מד חום מסוג דיגיטלי למדידת טמפרטורות במקרר ובמקפיא הוא שאתם בוחרים במכשיר אותו ניתן לנקות בקלות, כלומר מסגרת שעמידה בפני מים ולחות ומכילה ציפוי אנטי בקטריאלי. בנוסף, חשוב שתהיה אפשרות להוציא מהמכשיר את מד הטמפרטורה עצמו דבר שמאפשר ניקוי יסודי של המודד עצמו.

 

היתרונות של מודדים דיגיטליים באים לידי ביטוי בכך שקל לתפעל אותם, הם מדויקים, זמן התגובה שלהם מהיר והם מאושרים על ידי ה- FDA. תמיד חשוב לוודא שמקבלים אחריות לכל החיים על המד ואם יש מקרה בו מגלים שהמד לוקה באי דיוק שלו הוא יוחלף במיידית.  נכון להיום יש סוגים שונים של מודדי טמפרטורה דיגיטליים, ביניהם מודדים שניתן לתלות במחסנים ומקפיאים תעשייתיים, מדי טמפרטורה אותם יש אפשרות לשים בכיס, מודדים עם ראש מסתובב ויש גם מד חום מסוג לייזר.

 

מד חום לייזר הוא מד חום אינפרה אדום בו משתמשים בדרך כלל כאשר צריכים לבצע הערכה של מהירה של טמפרטורה באזורים שונים, כמו למשל באזור מסוים של מסעדה, אזור אחסון, שולחנות חימום ועוד. כאן מדובר על מודד חום בו לא צריך לגעת שמודד מיידית את הטמפרטורות בשטח בו נמצאים. מצד אחד יש כאלו שטוענים שמדובר על תוצאה שאינה מדויקת ואילו אחרים טוענים שמד טמפרטורה זה אידיאלי וזאת משום שהוא מבטיח מדידה של הטמפרטורה ללא סכנת היווצרות זיהום במהלך המדידה. לסיכום, כיום יש סוגים שונים של מדי חום וקור למטרות שונות וכל אחד יכול לקנות בדיוק את אותו מכשיר שיצביע על הטמפרטורה המדויקת באותו מקום בו אתם מעוניינים למדוד את הטמפרטורה.

 

כתוב תגובה

פרסומת