ספט 30, 2015
Admin

לימודים בישראל הם לא תורה מסיני

משחר ילדותינו מספרים לנו ההורים עד כמה ההשכלה חשובה ועד כמה חשוב להיות תלמידים מצטיינים בבית הספר וזאת למען העתיד האישי שלנו. אין ספק כי לימודים הם חלק בלתי נפרד מההצלחה בעתיד ברמת הקריירה, הפרנסה וההגשמה העצמית ואף על פי שאנו שומעים סיפורי סינדרלה אודות אלו שהצליחו ללא בגרויות או 12 שנות לימוד, הלימודים היו ועודם חשובים לאין שיעור.              

 

כיום קיימים אותם אנשים שהשכילו להשקיע בשנות הבגרות בלימודים וסיימו 12 שנות לימוד עם תעודת בגרות, אך יש גם את אותם אנשים שבתור תלמידים העדיפו לבלות  את תקופת הבגרות עם חברים בים וכיום יש להם אפשרות של השלמת בגרויות והצטרפות אל מעגל הסטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה.

 

אז היכן לומדים?

מוסדות הלימוד ברחבי ישראל רבים ומגוונים החל ממוסדות לימוד ציבוריים ועד מוסדות לימוד פרטיים. לכל מוסד לימודים בישראל המוניטין שלו והעלות הנדרשת בהתאם לדרישותיו ועל כן עוד לפני שאתם נרשמים למוסד זה או אחר, חשוב לבחון את מוסד הלימודים בו אתם מעוניינים ללמוד מכל אספקט אפשרי. הפרמטר החשוב ביותר בעת בדיקה יהיה מרחק מוסד הלימודים ממקום המגורים שלכם, שהרי לא תרצו להיות במצב בו הנסיעה הלוך ושוב שוחקת אתכם וגוזלת מכם שעות לימוד רבות. עוד חשוב לבחון את העלות הנדרשת לכל שנת לימוד ולוודא כי אתם מסוגלים לעמוד בהוצאות הכלכליות הנדרשות. במקביל יש לבחון את דרישות הקבלה ולוודא כי הנתונים שיש בידיכם אכן מתאימים לדרישות הקבלה של אותו מוסד לימודי. כל עוד תבחנו את הקריטריונים מבעוד מועד, כך תיהנו יותר מהלימודים באותו מוסד. במהלך הלימודים תזכו בחברים רבים בעלי תחומי עניין דומים והחוויות שלכם בימיכם הסטודנטיאליים יהיו חוויות אותן תזכרו במהלך כל חייכם ובנוסף, בסיום הלימודים תקבלו דיפלומה.

 

קחו בחשבון כי יש באפשרותכם לקבל שעת ייעוץ עם היועצת או היועץ של מוסד הלימודים אליו אתם מעוניינים להתקבל. היועצת המוסמכת תסייע לכם לבחון את האופציות העומדות לרשותכם, כך שכדאי לא לוותר על פגישה חשובה זו גם אם אתם סמוכים ובטוחים כי הבחירה שלכם היא הנכונה ביותר עבורכם. יועצת הלימודים יכולה פעמים רבות לחשוף בפניכם מסלולי לימוד שלא הכרתם ובעקבותיו תשנו את דעתכם את דעתכם או לתת לחזק את דעתכם ביודעין שאכן קיבלתם את ההחלטה הנכונה לאחר בחינת כל האפשרויות הפתוחות בפניכם. בסיום מסלול הלימודים ייפתחו בפניכם דלתות רבות בעולם התעסוקה ותוכלו להשתלב במקומות עבודה בהם תוכלו להתחיל ולבנות קריירה ולצמוח לא רק במישור התעסוקתי אלא גם האישי-כלכלי. לסיכום – ההחלטה לגבי מסלול הלימודים תלויה בכם בלבד, בכישורים שלכם וביכולות האישיות שלכם והיא זו שתאפשר לכם לתכנן את מסלול חייכם.

כתוב תגובה

פרסומת