דצמ 25, 2015
Admin

בניה ירוקה – בניית העתיד

 

גישת החיים המודרנית שדוגלת בניצול חכם של משאבי הטבע ושמירה על הסביבה וזאת על מנת שתוכל לספק לאדם את כל צרכיו לאורך שנים, הצליחה לייצר שיטת בנייה ייחודית, שיטת הבניה הירוקה. בשיטה זו המטרה העיקרית היא לבנות תוך הימנעות מפגיעה באיכות הסביבה או המשאבים המתכלים.

 

המאפיינים של בניה ירוקה באים לידי ביטוי בשימוש בכל מיני חומרי בנייה שמוגדרים כ'ידידותיים לסביבה', שימוש בחומרים ממוחזרים ותכנון פנים וחוץ שעיקרו חסכון באנרגיה. בכדי להשיג את המטרות הללו, מומחים בתחום הבניה הירוקה שמים דגשים על בידוד תרמי יעיל של חלקים שונים בבית, כמו למשל קירות הבית, גג וחלונות, תכנון חכם לניצול אנרגטי בבית, כמו למשל ניצול נכון של שטח הבית בשעות שונות של היום ואת התאורה הטבעית, שימוש במקורות אנרגיה אשר מתחדשים, כמו למשל אנרגיית השמש והרוח ועוד. אמנם המטרה של בנייה ירוקה היא לשמור על איכות הסביבה אך לא רק. מטרה נוספת ולא פחות חשובה היא תרומתה לאדם. בניה ירוקה מבטיחה לכל אחד ואחת מאיתנו תועלת כספית לאורך זמן וכמובן גם תועלת בריאותית. פעמים, ניתן לשמוע תלונה ראשונית באשר לעלות היקרה של כל מה שקשור אל הבניה הראשונית הירוקה, אך מהר מאוד תלונה זו מתמוגגת באוויר, כאשר אותו בעל משרד או בעל בית מבין שההשקעה כדאית ביותר, שכן היא תחזיר את עצמה מהר ואף תשתלם מאוד במהלך השנים.

בנייה ירוקה – הלכה למעשה

בניה המכונה ירוקה תתחיל עוד בשלב התכנון של הבית או המשרד אותו בונים. בבניה זו המטרה תהיה לנצל מקסימאלית את אנרגיית השמש ולשם כך החזיתות של הבית יהיה ארוכות ויפנו לכיוון הצפון/הדרום וזאת על מנת לנצל את האנרגיה בצורה הטובה ביותר. מי הגשמים ינוצלו עד תום וזאת על ידי איסופם למיכלים מיוחדים. מערכת המים תפעל על דוד שמש וכן על גז,  דבר שיאפשר חיסכון ניכר בכסף. תשולב מערכת של מים אפורים שעיקרה מחזור של מים וחסכון בהוצאות, כמו כן הקבלן ידאג לבידוד עבה של הקירות וזאת על מנת שהחום והקור יישמרו בבית וכן בידוד של הגג. כמו כן יושם דגש על חיסכון משמעותי בחומרי בנייה ובניה בכל מיני טכניקות בניה חדשניות.

 

לסיכום, נכון להיום ניתן ליישם את הבנייה הירוקה כאשר בונים בית חדש וכן ניתן בהחלט להתאים אותה גם לבתים קיימים. אם גם אתם מעוניינים לשמור על הסביבה ולחסוך בצורה משמעותית, הגיע הזמן לפנות אל מומחים בבנייה ירוקה.

כתוב תגובה

פרסומת