ינו 5, 2016
Admin

תוכנה לניהול תזרים מזומנים לעסק

 

 

כל בעל עסק יודע- או אמור לדעת- את חשיבותם הקריטית של סדר, ארגון וניהול של העסק. תנאי הכרחי לניהול מושכל ומקצועי הוא מעקב קפדני אחרי תזרים מזומנים. על מנת לייעל ולשכלל את המעקב, המאפשר קבלת מידע עדכני, און ליין, בכל רגע נתון, המהווה בסיס נדרש וחיוני לקבלת החלטות, אשר לא פעם נדרשת קבלתם בתוך זמן קצר ביותר, חשוב להסתייע בפלטפורמה שנוצרה בדיוק למען מטרה זו – תוכנה לניהול עסק קטן.

הפקה ומיצוי של מרב התועלת מהתוכנה

על מנת להפיק מהתוכנה את מרב התועלת חשוב להתאימה לאופיו של העסק, למטרותיו, לסוג היקף הפעילות בו ולמספר האנשים המעורבים בו- בעלים, עובדים, ספקים, לקוחות. חשוב כי מערכת המבוססת על תוכנה לניהול עסק קטן תהיה פשוטה וקלה לתפעול, בהינתן הצורך התמידי להזין בה נתונים ולעדכנה באופן תדיר. תנאי הכרחי לעבודה עם המערכת הוא הביטחון והוודאות של המשתמשים בה כי זו מערכת מאובטחת שאין בה פרצות וכל המידע האצור בה לא דולף לאיש. הפלטפורמה האינטרנטית מאפשרת נגישות וזמינות 24/7 אל מסד הנתונים ללא צורך להיות נוכח במשרד.

לא תמיד, ודאי לא בהכרח, נדרש שימוש בכל מרכיבי המערכת ובמגוון אפשרויותיה, אבל ניהול תזרים מזומנים הוא השימוש הבסיסי ביותר בה. לא בכדי נחשב התזרים  לברומטר של העסק וכנתון המהווה אינדיקציה למצבו. מכאן נגזרת ונובעת החשיבות העליונה של ניהול מסודר, שיטתי ועקבי שלו- מה שמאפשרת המערכת לעשות ללא כל קושי. התוכנה מאפשרת קבלת החלטות מושכלת על מסד נתונים עדכניים. היא מייתרת את התלות ברואה חשבון בנושא זה כאשר בעל העסק או מי מטעמו מנהל את התזרים ושולט בו.

על חשיבות התזרים ניתן ללמוד גם מדרך השלילה: יש עסקים עם בסיס איתן, שיש להם פוטנציאל ודאי להצלחה עסקית אבל בשל העדר ניהול מסודר של תזרים המזומנים שלהם אינם ממצים אותו כלל ויש בהם שמגיעים עד לפשיטת רגל. התוכנה מאפשרת אפוא ניהול תזרים, המשקף את מצב העסק. כאשר מתברר כי התזרים שלילי, ניתן וצריך לנקוט פעולות שונות לאלתר. כאשר התזרים שלילי- אות וסימן הוא כי העסק נתון בצרה. לא בטוח שניהול נכון של תזרים כשלעצמו די בו כדי לחלץ את העסק מהבוץ אבל בהעדר ניהול כזה תעמיק, כצפוי וכמשוער, השקיעה בו. התכנה מאפשרת לדעת מתי לקוחות אמורים לשלם, האם חל עיכוב בתשלום כמו גם מה הוא הסכום שהעסק מוציא על מכלול ההוצאות שלו.

 

כתוב תגובה

פרסומת