פבר 25, 2016
Admin

מה ההבדל בין אוכל לכלבים לבין אוכל לחתולים בפחית?

אוכל לחתולים או אוכל לכלבים שמגיע בפחית עשוי להיראות ואפילו להריח בדיוק אותו הדבר, מה שמוביל להנחה ששני סוגי המזון מכילים בדיוק את אותם הרכיבים התזונתיים. עם זאת, חשוב להבין כי החתול אינו כלב קטן- הדרישות התזונתיות של גוף החתול שונות מאלה של הכלב, וחשוב להבין זאת כאשר בוחרים את המזון המתאים.

ויטמינים ומינרלים

אם קוראים את הרכיבים התזונתיים שמאחורי הפחיות מהסוגים השונים, ניתן לראות בבירור כי הערכים המספריים של הרכיבים השונים הינם שונים בפחיות המיועדות לחתולים ובכאלה המיועדות לכלבים. אחת מן הסיבות העיקריות לכך הינה שחתולים וכלבים זקוקים לכמויות שונות משמעותית של ויטמינים ומינרלים לצורך תפקוד גופני תקין. כלבים מסוגלים ליצור בעצמם ויטמינים חיוניים מסוימים, כמו למשל ויטמין A, בעוד שחתולים מקבלים ויטמין זה מהמזון.

גם כלבים וגם חתולים זקוקים לכמויות מסוימות של מינרלים כמו סידן וזרחן, ולכן כדאי לוודא כי המזון שאתם רוכשים כולל מינרלים אלה. הכמויות שכלבים וחתולים אמורים לצרוך הינן שונות, אך בכל מקרה הכמות הנדרשת עולה במהלך תהליכים כמו גדילה, היריון והחלמה ממחלה.

חלבונים

הן אוכל לכלבים והן אוכל לחתולים צריך לכלול כמות לא מעטה של חלבון, שמשקפת את כמות החלבון שבעלי החיים היו צורכים לו היו בטבע. כבר מהתבוננות שטחית בתוויות של סוגי המזון השונים, ניתן לראות כי מזון לחתולים הינו עשיר בחלבון ביחס למזון לכלבים. כיום, מדענים רבים מאמינים שחתולים הינם קרניבורים אמיתיים, אשר ניזונים אך ורק מבשר ומוצריו, בעוד כלבים הינם אומניבורים. העדות לכך היא שמערכת העיכול של הכלבים דומה יותר למערכת העיכול שלנו, בכך שהיא יכולה לעכל הן בשר והן רכיבים מן הצומח.

פחממות

כדאי לדעת שלא חייבים לספק אוכל לחתולים עם פחמימות כל עוד הוא מקבל מספיק רכיבים תזונתיים אחרים- לכן תכולת הפחמימות אינה מהווה קריטריון בעת בחירת המזון לחתולים. כלבים, לעומת זאת, זקוקים לפחממות בכמות מסוימת. בנוסף, עבור כלבים, כדאי לבחור במזון אשר מכיל סיבים תזונתיים, אשר נמצאו יעילים עבור מערכת העיכול שלהם. בקרב חתולים, כדאי להימנע מסיבים תזונתיים, אשר עלולים להפריע לפעילות עיכול תקינה.

האם ניתן לתת לחתולים מזון לכלבים ולכלבים מזון לחתולים?

אם תקנו לחתול שלכם מזון המיועד לכלבים, סביר להניח שהם פשוט לא יאכלו אותו. נראה כאילו החתולים לא רק שונה מהאוכל המיועד לכלבים, אלא נעלה יותר. הם, ככל הנראה, מרגישים את הנוכחות הגבוהה של פחמימות וסיבים תזונתיים אשר אינם מתאימים לגופם.

בקרב הכלבים, לעומת זאת, הסטנדרטים גבוהים פחות- הם חושבים שכל מזון שיוצא מפחית הוא טעים מאוד ומיועד במיוחד עבורם. למעשה, ניתן לתת לכלבים אוכל המיועד לחתולים, אך כדאי להשלימו באמצעות מזון המיועד לכלבים ועונה על כל הדרישות התזונתיות שלהם.

כתוב תגובה

פרסומת