פבר 25, 2016
Admin

בדק בית- הדרך שלכם לבדוק שביצעתם עסקה משתלמת

רכישת דירה היא אחת מן ההשקעות המשמעותיות ביותר שעומדות להיות לנו במשך כל חיינו. כיצד נוכל לוודא כי העסקה שאנו מבצעים היא אכן משתלמת? בין אם רוכשים דירה חדשה לחלוטין ובין אם דירה ישנה יותר, חשוב מאוד לבצע תהליך של בדק בית מקיף אשר יוכל להבהיר לנו אם בנכס שאנו עומדים לרכוש קיימים ליקויים אשר ישפיעו לרעה על איכות חיינו ויפחיתו מערכו של הנכס בעתיד, ואפילו יהוו סכנה בטיחותית.

מה ניתן לבדוק במסגרת בדק הבית?

במהלך בדק הבית, נבדקים הדירה והבניין באופן מקיף ויסודי ככל הניתן. במסגרת זו, יש לבדוק את איכות הבניה על כל השלבים השונים שלה. יש לבדוק האם קיימים סדקים או ליקויים אחרים בקירות, ליקויים בשלד הבניין, פיצוצים שהתרחשו בעבר והותירו אחריהם עקבות, ליקויים הקשורים באיטום, איכות תשתית החשמל, איכות מערכת הצינורות בבניין ועוד. את התוצאות של הבדיקה יש לאמת אל מול תקנות הבנייה בישראל.

חשוב לציין כי הליקויים הנבדקים הם לא רק ליקויים שנגרמו באופן ישיר באשמת הקבלן שבנה את הבית או הבניין, אלא גם ליקויים שנגרמו עקב פעילות (או לחלופין, היעדר פעילות נדרשת) של גורמים כמו דיירי הבניין האחרים, העירייה או הרשות המקומית.

מי מבצע את בדק הבית?

כפי שניתן להבין, בדק בית הינה בדיקה חשובה ומהותית מאין כמותה בכל מקרה של רכישת דירה. כתוצאה מכך, חשוב מאוד לבצע אותה אך ורק על ידי מומחים בעלי ניסיון בתחום. חשוב שמי שיבדוק בפועל את ליקויי הבנייה יהיה מהנדס בניין מורשה, אשר יוכל לשים לב לכל הליקויים באשר הם ובהמשך לאמת את התוצאות אל מול תוכניות הבנייה.

בנוסף, מהנדס בניין מקצועי יוכל לתת הערכה סבירה לעלויות התיקון הנדרשות, ויוכל לסייע במשא ומתן מול הקבלן במידה ויש בכך צורך. במידה ולא יתבצע תיקון בסופו של דבר מסיבה זו או אחרת, יוכל המהנדס לתת הערכה של ירידת ערך הנכס בשל ליקויי הבנייה והתשתיות. יש לציין כי לצורך בדיקת ירידת הערך, יש להיעזר גם בשירותיו של שמאי מקצועי.

כתוב תגובה

פרסומת