מרץ 29, 2016
Admin

לחיית המחמד שלכם מגיע הטוב ביותר

ממש כשם שאנו בוחרים בקפידה את האוכל שאנו ושהילדים שלנו אוכלים, יש לבחור בקפידה גם את האוכל של חיות המחמד שלנו. המזון שאוכלות חיות המחמד עשוי להשפיע לא רק על הבריאות שלהם ועל מצבם הגופני, אלא גם על מראה הפרווה שלהם ואפילו על מצב הרוח שלהם. כלב או חתול שצורך מזון מתאים ואיכותי יאריך ימים, יהיה חיוני יותר ויהיה בעל פרווה רכה ומבריקה. לכן, כדאי להקדיש מחשבה למזון אותו אתם רוכשים לכלבים ולחתולים כאחד.

מזון לכלבים ומזון לחתולים- מהו ההבדל?

ראשית כל, חשוב לדעת כי אוכל לחתולים אינו אוכל לכלבים, ולהפך. אחד מן ההבדלים העיקריים הוא בתכולת החלבון הדרושה בסוגי המזון השונים. מזון לחתולים צריך להכיל אחוז מאוד גבוה של חלבון איכותי, לצד אחוז נמוך של פחמימות. זהו אינו הדין לגבי אוכל המיועד לכלבים, אשר זקוקים גם לפחמימות למטרת תפקוד תקין של מערכת העיכול שלהם. כאשר רוכשים מזון המיועד לכלבים, כדאי להעדיף מזון המכיל כמות גבוהה של פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים.

בחירה בסוגי חלבון איכותיים

גם מזון כלבים וגם מזון חתולים צריך להכיל חלבון (אם כי, כפי שנאמר, במזון לחתולים תכולת החלבונים צריכה להיות גבוהה יותר). חשוב מאוד לשים לב למקור החלבון במזון שאתם רוכשים, כדי לוודא כי מדובר בחלבון איכותי ומזין, אשר מתאים למערכת העיכול של הכלבים והחתולים.

כדאי להעדיף אוכל לכלבים או אוכל לחתולים אשר מכיל חלבון איכותי שמקורו בבשר. לצערנו הרב, קיימים בשוק גם לא מעט סוגי מזון לחיות מחמד אשר עשוי משאריות מתעשיית הבשר (כגון עצמות טחונות). מזון זה מזין הרבה פחות ועלול להזיק לבריאותן של חיות המחמד שלכם לטווח הארוך. עוד סוג מזון שמומלץ שלא לתת לכלב או לחתול הינו מזון המבוסס על תחליפי חלבון צמחיים, שכן מערכת העיכול של בעלי חיים אלה לא מסוגלת להתמודד עם סוגי חלבון אלה ביעילות.

ומה לגבי המחיר?

בחירה במזון איכותי מתבטאת, מן הסתם, בעלייה במחיר. ניתן היה לחשוב כי מדובר בבזבוז כסף משמעותי, ועם זאת- חשוב לקחת בחשבון כי מזון מזין יותר הוא בהכרח גם משביע יותר. פירוש הדבר הוא שהכלב או החתול שלכם יצרוך פחות מזון אם תבחרו בסוגי המזון האיכותיים יותר- מכאן שלמעשה, המחיר הגבוה מתקזז עם צורך לקנות כמויות קטנות יותר על מנת לענות על מלוא הדרישות התזונתיות של חיות המחמד.

הערה

יש לציין כי כל מה שנכתב במאמר זה נוגע אך ורק לכלבים וחתולים בריאים. בכל מקרה של בעיית בריאות מכל סוג שהוא, לרבות תת משקל או עודף משקל, מומלץ להיוועץ עם וטרינר על מנת להתאים את התפריט המתאים באופן ספציפי לחיית המחמד שלכם.

כתוב תגובה

פרסומת