אפר 6, 2016
Admin

דגלים לרכב – אוהבים את ישראל

אנחנו חיים בארץ מורכבת ומלאת סתירות, אך מסתבר שבשורה התחתונה הרוב המכריע של הישראלים מרגישים תחושות עזות של אהבה למדינה ולסמליה. העובדה הזו באה לידי ביטוי בכל כבישי ישראל מדי שנה לקראת יום העצמאות כאשר המוני מכוניות מתנאות בשלל דגלים לרכב, המרפסות מתכסות בדגלים גדולים ובעלי החנויות תולים אף הם את סמלי הלאום. אין מדובר ביוזמה עירונית כזו או אחרת, אלא במחווה ספונטנית וטבעית של האזרחים עצמם אשר שמים בצד, לזמן קצר, את תלאות היום יום, הקשיים והתסכולים כדי לחגוג את ההישג האדיר שבעצם קיומה של המדינה המשגשגת שלנו.

הדגלים – דרך לסמן את האהבה לארץ

התופעה אינה ייחודית לישראל, וניתן למצוא דגלים כאלה גם בארצות אחרות. אך דומה שבישראל באופן מיוחד התושבים עצמם מעוניינים לשאת על רכבם סמל מוחשי אשר ייצג את אהבתם למדינה והדגלים נראים מדי שנה על מכוניות רבות יותר ויותר. מי שמעוניין לקנות אותם ימצא דגלים בכל כיכר וצומת לקראת יום העצמאות, ומכיוון שעלותם נמוכה ניתן לרכוש את הדגלים שוב ושוב מדי שנה. מאידך, אין שום סיבה להמתין דווקא ליום החג – ישנם ישראלים רבים שמציגים את הדגל בגאווה על רכבם לאורך כל השנה כולה, וניתן להשיג את הדגלים בכל עת בעקבות הביקוש הגובר.

כמו תופעות ישראליות רבות, דגלים לרכב מעבירים מסר ברור, מיידי וישיר. כאשר אדם זר מבקר בישראל בשבוע של יום העצמאות לא יהיה לו כל ספק בכך שמדובר בארץ שתושביה אוהבים אותה וגאים בה. אלו אותם ישראלים עצמם שמתלוננים בלי סוף על המדינה, על מוסדותיה ועל הממשלה. ובכל זאת, ממש כמו שמרבית הישראלים גאים בשירות הצבאי ומשקיעים בו את כל מאודם, כך מרבית הישראלים נהנים לשדר מסר ברור וחד משמעי של אהבה לארץ עצמה. האהבה הזו חזקה יותר מכל חילוקי הדעות הפוליטיים, והפטריוטיות היא המאפיין הישראלי המובהק ביותר.

דגלים לרכב מגיעים בשלל צורות, חומרים ודגמים. המכנה המשותף לכולם הוא המסר הברור שהם מעבירים והעובדה שמדובר בפריט מתכלה שלרוב נרכש מחדש מדי שנה ושנה. הבלאי הגבוה נובע מכך שמדובר בדגל שמתנוסס על כלי הרכב מבחוץ, והוא נתון לפגעי מזג האוויר והכביש. מאידך, כאמור, המחיר הנמוך מאפשר את החלפתו תדיר, והדגל יכול בקלות להישאר ייצוגי, חדש ויפה. יזמים רבים לוקחים חלק בחגיגה הזו ומשווקים את הדגלים לקראת החג, והישראלים כולם נהנים מהדרך הפשוטה והסמלית הזו להפגנת רגש עמוק וחשוב.

כתוב תגובה

פרסומת