אפר 10, 2016
Admin

למה חשוב בדק בית?

אנשים רוכשים דירות. לעיתים, הן חדשות ובמקרים אחרים מיד שנייה. ערך הנכסים בישראל הינו יקר מאוד וכל בעיה או תקלה יכולה להימדד בעשרות אלפי שקלים. בדק בית מציג ללקוח תמונה הנדסית מקצועית על המצב של הבית. הבדיקה מעמיקה וכוללת את כל האלמנטים והמערכות שיש בו. הבדיקה כוללת בדיקת שלד, בדיקת התאמת גודל הבית לתוכניות שלו, נערכת בדיקה לכל המערכות הפנימיות שלו כולל חשמל, אינסטלציה, גז ואחרות. כן נבדקות מערכות הבידוד כולל נזילות אפשריות ועוד.

מהנדס מוסמך

הבודק הינו מהנדס מוסמך בהכשרתו והוא יציג דו"ח מסודר שיצביע על ליקויים קיימים. הדו"ח כולל גם פירוט תיקונים נדרשים, הערכת נזקים בנכס, הערכת זמן לתיקון הנזקים, וכן, הערכת נזקים עקב פעילות שכנים או שוכרים. בצורה כזאת, יכול מקבל הדוח להעריך את השווי המדויק של הנכס שעומד למכירה. במקרים בהם הוא רכש דירה על הנייר והיא נבנתה עם ליקויים הוא יכול לדרוש תיקונם על ידי הקבלן או פיצוי כספי מתאים. דו"ח כזה מספק לרוכש שקט נפשי רב.

ייצוג בעת דיונים

מהנדס שמבצע בדק בבית יכול להציג את חוות הדעת בפני בתי משפט ולהגן עליה, אם יידרש לכך. הניסיון מראה שקבלנים אינם מתווכחים עם ממצאי דו"ח מסודר שנערך על ידי בודק מוסמך ומוכר. הם מעדיפים לתקן את הפגמים ולא להיגרר לויכוחים מיותרים שיפגעו בהם ובשמם הטוב. במקרים שמגיעים לבתי דין, יש לבעל הדו"ח מקדמה רצינית כל פני יריביו לדיון שכן, כל הנקודות המובאות מגובות בצילומים ובמסמכים המאשרים נכונותם. מהנדס בדק בית יכול להמליץ על עורך דין שמומחה לנושא.

חסכון כספי

בדק בית טוב גם לאנשים שמעוניינים למכור את ביתם. הם יוכלו ללמוד על מצבו כדי להעריך את שוויו האמיתי. גם דו"ח בדק בית שאינו כולל ליקויים יכול לתרום למזמינו, והרוכש יכול לרכוש את הבית בלב שקט, היו מקרים רבים בעבר בהם התגלה שהבית לא בנוי עם קורות ביטחון מתאימות ושהוא הינו מסוכן למגורים. בקורת של מהנדס מומחה עשויה לחסוך כאב ראש גדול וכסף רב לכל רוכש או מוכר בית.

כתוב תגובה

פרסומת