מאי 24, 2016
Admin

צריכת שיבולת שועל

אחת מהתופעות הקיימות בחברה המערבית המודרנית היא תופעת השמנת היתר. השמנת יתר עלולה לגרום לבעיות רבות אשר לאורך זמן משפיעות על בריאות האדם. אדם שמן יסבול, במקרים רבים, מלחץ דם גבוה, מסוכר, משומנים בדם ומבעיות נוספות. יהיה לו קשה לנהל חיים ספורטיביים ותחזוקת הגוף התקינה תהיה קשה עבורו. כדאי ומומלץ לחנך את הילדים לאכילה נכונה ולתזונה מתאימה אשר תבטל במידה רבה את הסיכוי להשמנה. אכילת מוצרים בעלי סיבים תזונתיים מגיל צעיר היא אחת הדרכים הנכונות לכך.
שיבולת שועל הוא מוצר מן הטבע שגדל על קנים והינו עשיר בסיבים תזונתיים. לסיבים אלו יש יתרון רב בכך שהם מקנים תחושת שובע לכל מי שצורך אותם באופן קבוע. הם מתעכלים באיטיות כך שאין צורך דחוף לאכול עוד ועוד. כך, שומר כל ילד על אכילה בכמויות מתאימות ולא מוגזמות. יתרון נוסף שיש למזון זה הוא בכך שניתן להכין ממנו ארוחות שונות, ניתן להשתמש בו כתוספות למנות עיקריות. והוא משתלב יפה עם מוצרים מהחי ומוצרים מהטבע.
יתרונות רבים
יש צורך להרגיל את הילד לאכילת שיבולת שועל בצורה הדרגתית. עיכול של מזון זה נעשה באיטיות ויש צורך שמערכת העיכול תתרגל אליו, במיוחד, אם התחלת השימוש במזון זה נעשה לאחר צריכת מזון דל בסיבים תזונתיים. בנוסף, יש להגביר את שתיית מים ונוזלים אחרים כדי לסייע בעיכול. כדאי להשתמש בשיטות שונות שנועדו לחבב את שיבולת השועל על הילדים, אפשר לשלב אותם עם פירות וירקות טריים שאותם חותכים בצורות שונות. ככלל, ככל שהילדים יאכלו מוצרים עתירי סיבים תזונתיים רבים יותר, כן תהיה התזונה שלהם מאוזנת יותר. התמדה לאורך זמן תביא, כאמור, תועלת רבה.
צריכת שיבולת שועל ומוצרים בעלי סיבים תזונתיים שעשויים מחיטה מלאה, או פירות וירקות העשירים בסיבים אינה חייבת לבוא על חשבון מזון אחר, אלא כתוספת. לשיבולת שועל יש שפע של יתרונות תזונתיים ובין היתר, היא עשירה בברזל, בחלבונים מהצומח, במינרלים ובפחמימות מורכבות שנספגות באיטיות. שיבולת שועל מיוצרת על ידי יצרנים אשר מתמחים בעיבודו. יש צורך לעבד אותו ולארזו בצורה הטובה .יש שתי צורות אריזה עיקריות. הראשונה היא בשקית והשנייה היא בפחית. שיבולת שועל מחזיקה זמן רב יותר בפחית בגלל אריזת הוואקום שלה. יצרני ומשווקי מזון זה מוסיפים, במקרים רבים, מתכונים להכנה אשר יועילו לכל אחד להכין מאכלים טעימים ומיוחדים.

כתוב תגובה

פרסומת