יול 2, 2016
Admin

בנייה ירוקה

כאשר מתקבלת החלטה על בניית מבנה מגורים עומדות לפני בעל הנכס מספר אפשרויות. אחת האטרקטיבית שבהן היא בניה קלה תוך כדי שימוש מרבי בעץ. העובדה היא, כי לאחרונה בתי עץ צוברים תאוצה ומרבים לבנותם באזורים כפריים ואחרים. בתי עץ אידיאלים למגורים ורבים גרים בהם או שבונים אותם לצרכי אירוח נופשים ומטיילים, לשימוש כמבנים לעסקים ועוד. העץ הינו חומר חם שמתמזג היטב בסביבה. הוא מבודד מאוד ויתרון זה מאפשר לבעליו לחסוך בהוצאות רבות עבור אנרגיה.
בניה ירוקה חסכונית ויעילה מתחילה בשלב התכנון וכדאי מאוד לקחת זאת בחשבון. לא מומלץ לדלג על שלבים מאחר וכל בניית בית מעץ או מחומר אחר הינו פרויקט שדורש תכנון מסודר. כבר בשלבי התכנון מתחוור, במקרים רבים, לבעלי הנכס שהחשיבה המקורית אינה טובה ויש צורך לשנות דברים. עדיף לגלות את הכשלים כבר בתכנון. זה יכול לקצר הליכי בניה, לחסוך בירוקרטיה כלפי הרשויות, ולהביא לחיסכון בזמן ובכסף. מהנדסי הקונסטרוקציה הם אלו שמתכננים את השלד שעליו מלבישים את כל החיפויים, הקירות הגגות ועוד.
בניה קלה ומבני עץ
בניה ירוקה חסכונית ויעילה מתחילה בשלב התכנון ומיד לאחר קבלת אישור הרשויות ניתן להתחיל לבנות את המבנה המתוכנן. בניה קלה עושה שימוש רב בחומרים טבעיים שאינם מזהמים את הסביבה. חומרים כמו גבס, עץ לסוגיו ועוד הם חומרים איכותיים וקל לעצב עימם. בניה ירוקה מאופיינת בשימוש בחומרי בידוד לקירות ולגגות, במערכות לניצול מי הגשמים, במערכות חימום מבוססות גז, חשמל או אנרגיית שמש, במערכות סינון מים ועוד. גם העמדת הבית מתוכננת לניצול מרבי של אנרגיית השמש. כל אלו גם יחד מאפשרים חיסכון כספי מרבי לאורך זמן. הסביבה היא מרוויחה נוספת בשיטות בניה אלו.
בניית בית מעץ נעשית בזמן קצר מאוד, ובהשוואה לבנייה בית מבטון ובלוקים החיסכון הוא משמעותי בהוצאות הכספיות ובתחזוקה עתידית. מסיבות אלו ואחרות מתברר כי לאחרונה בתי עץ צוברים תאוצה והם צצים באזורים שונים של הארץ, ובמיוחד בתיירותיים שבהם. נוח לבנות בית מעץ, וניתן לעשות בו שינויים ביתר קלות מאשר במבנה מסיבי אחר. ניתן לשנות בו פתחים, להוסיף אחרים ולבצע שינויים נדרשים. ניתן לצבוע את הבית במגוון צבעים שמשתלבים עם הנוף הסביבתי. ניתן לשלב בו חומרים כמו זכוכית, אבן, קש, מתכת ואחרים העץ משתלב היטב ויפה עם כל החומרים הללו. בין אם הם בתוך המבנה או מחוצה לו.

כתוב תגובה

פרסומת