יול 19, 2016
Admin

חקלאות ימית בסביבה מלאכותית

כדי ליהנות היום מדג טרי וטעים לא צריך לבלות שעות בסירה עם החכה. השפע שאנחנו נהנים ממנו במרכולים ובחנויות הדגים קשור קשר ישיר לחקלאות הימית המשגשגת בישראל. חקלאות ימית מתבצעת כיום בדרכים שונות: בכלובי דגים גדולים הממוקמים בתוך הים עצמו, בבריכות רדודות – וגם במיכלי פלסטיק משוכללים שבהם מגדלים דגי מאכל בכמויות גדולות. מיכלי הפלסטיק הללו הם בגדר חידוש מכיוון שכדי לגדל את הדגים בצורה יעילה ורווחית נדרשים תנאים מסוימים שבעבר התקשו להגיע אליהם בסביבה מלאכותית מעשה ידי אדם.
ראשית, המיכלים עצמם, שאיכותם גבוהה והם מגיעים כיום במגוון צבעים, נפחים, עוביים ומשתנים נוספים בהתאם לדרישות הנחוצות. חברת רומולד מציעה מגוון רחב של בריכות דגים ומיכלים ייעודיים והיא מובילה את השוק ביכולות הגבוהות שלה לספק מערכות מתוחכמות ואמינות. הליך גידול הדגים מורכב ביותר והוא דורש שלבים מרובים, ניטור ויכולות שונות ומיוחדות מן המערכת. זוהי הסיבה לכך שחברה שיש לה יכולות ניתוח הנדסי, תכנון מדוקדק וביצוע מובילה את השוק הזה עם מערכות איכותיות במיוחד.
בריכות דגים
למה בעצם גידול הדגים מורכב כל כך? למעשה, מדובר בגידול הדגה לגודל מלא בתוך סביבה מלאכותית לחלוטין. הדגים חייבים להיות בריאים ועמידים כדי להגיע אל השוק בצורה איכותית. התקנת התנאים המיטביים דורשת מערכות מיוחדות כמו למשל מערכות ביופילטר, מערכות UV, מערכות אוזון וכמובן – כל המשאבות והצנרת הנדרשת. את המיכלים עצמם יש להתאים לתנאי השטח ולדגה שמגדלים בתוכם וכמובן – צריכה להיות אפשרות לנקותם ולחדשם לפי הצורך. המערכת עשויה לכלול מאגרים, בריכות, בריכות מחסן, מערכות הזנה וכן הלאה. מההסבר הזה ניתן ללמוד על קצה המזלג מדוע חברה לייצור המתקנים הללו חייבת להעסיק מומחים לתחום ולהפיק מערכות מתוחכמות ומורכבות שיענו על כל הצרכים.
מעבר להיצע של מגוון רחב של בריכות דגים ומיכלים ייעודיים – מוצרים הקשורים לגידול דגה צריכים להתחשב באיכות הסביבה. המערכות המלאכותיות המתקדמות לגידול הדגים עושות שימוש בכמות מינימאלית של מים, ויש בחלק מהן גם אפשרות לפירוק והפרדת הפרשות הדגים. המערכת האופטימאלית לגידול דגה תהיה חסכונית במים, חסכונית בשטח ותניב תפוקה מקסימלית של דגה איכותית. כאשר אתם מעוניינים להרכיב מערכת לחקלאות ימית מומלץ לפנות לחברה שמשווקת את מוצרי האיכות של רומולד ולהבטיח שאתם מקבלים את התכנון והפיתוח הטובים ביותר לצרכיכם. בעולם החקלאות הימית בסביבה מלאכותית לניסיון יש ערך רב שאין לו תחליף.

כתוב תגובה

פרסומת