דצמ 5, 2016
Admin

לימוד אנגלית לילדים – מתי ואיך מתחילים?

הצעירים מבינכם יתקשו לבטח להאמין, אבל עד לפני 15-20 שנה, הילד הישראלי הממוצע לא נחשף לשפה האנגלית לפני גיל 10-11, לפחות לא באמצעות מערכת החינוך. השנים עברו, חשיבותה הגבוהה של השפה הופנמה, ויותר מכך, מקבלי ההחלטות המשפיעות על עתיד ילדינו הבינו כי כשלומדים שפה חדשה בגיל צעיר, קולטים מהר יותר והרבה יותר. לימוד אנגלית לילדים הוא בסיס חשוב ונפלא לאחד מ"כלי הנשק" החשובים ביותר במלחמת הקריירה ושוק העבודה הצפויים לילדכם בעתיד. איך תעשו זאת בצורה נכונה וחכמה? כל הפרטים מיד.

שאלת מיליון הדולר הראשונה המתבקשת היא מתי. ובכן, אין תשובה מוחלטת באיזה גיל כדאי להתחיל "לטפטף" את לימוד השפה הפופולארית, אם כי הטווח המקובל והרצוי הינו בין גילאי 5 ל-7. הרעיון: מצד אחד, השפה העברית כבר מושרשת, בקווים כלליים, בתקשורת של הילד. מצד שני, גילו הרך מאפשר קליטה מהירה ונכונה, שתוליך אותו לעמדת פתיחה נפלאה עם תחילת הלימודים הרשמיים במסגרת בית הספר.

 

משחקי אותיות – לומדים ונהנים

השאלה הגדולה לא-פחות היא כיצד תעשו זאת באופן נכון. אז הכלל החשוב ביותר הוא הדרגה. בלי להאיץ שלא לצורך. בלי ללחוץ ולייצר תחרות ורגשות שליליים (כישלון, אכזבה, כעס). כבכל שפה, בסיס האנגלית הם האותיות והמילים. בהקשר הזה, ובכלל, בכל לימוד בגילאים הצעירים, כדאי ואף מומלץ לשלב את ההעשרה עם הנאה. או בשלוש מילים – משחקי אותיות ומילים. הרעיון פשוט – באמצעות שלל משחקים מהנים, רובם ממוחשבים (אך בהחלט ניתן לאלתר משחקים רבים ללא צורך במחשב או טאבלט) הופך הלימוד למהנה, כיפי ואפקטיבי הרבה יותר. משחקי אותיות יכולים להכיל דמויות מצוירות שיתחבבו בקלות על ילדכם, מוסיקה קצבית, פרסים והפתעות ואווירה כללית יותר של משחק ובילוי מאשר לימוד ושינון. ברחבי האינטרנט עשרות משחקים שונים המתאימים לגילאים שונים. בדקו מהו הסגנון שילדכם עשוי להתחבר אליו יותר מאחרים, והוליכו אותו בהנאה צרופה אל זרועותיה המחבקות של השפה האנגלית… זכרו שבכל מקום וזמן "מתחבא" משחק – בנסיעה באוטו בדרך לחוג, בזמן זלילת גלידה בקניון וכמובן, בבית, מול מסך המחשב. היו יצירתיים, הפנימו את הקונספט המשלב משחק עם לימוד אנגלית ותראו איך ילדכם קולט את השפה בצורה שתותיר אתכם מופתעים ומרוצים.

משחקים ומחשבים הן דרכים נפלאות ללימוד לא רק של השפה האנגלית, אך נחשב יעיל ואהוב במיוחד בלימוד זה. נצלו את המשאבים והאמצעים הרבים הקיימים כיום וסייעו לילדכם לבנות בסיס איתן לעתיד מבטיח. בהצלחה!

כתוב תגובה

פרסומת