דצמ 5, 2016
Admin

הוספת סיבים תזונתיים לאוכל – גם בריא, גם טעים

רבים האנשים הנוטים לחשוב שתפריט בריא פירושו בהכרח תפריט שאינו טעים, כזה הדורש מאמץ והשקעה בלתי פוסקים ובקיצור, הגישה הרווחת היא שתזונה בריאה היא כזאת שמוציאה את החשק לאכול. אז זהו, שאולי לפני עשור וקצת, כשהחל טרנד הבריאות העולמי לצבור תאוצה של ממש, היו כך פני הדברים. אבל כיום, באמצעים פשוטים, גם אתם יכולים לשפר את התפריט שלכם באופן מהיר וחד וללא פגיעה בטעם ובאיכות. רוצים לשמוע יותר? הישארו עימנו.

 

סיפורם של הסיבים התזונתיים

אחד מאבני היסוד לתפריט נכון, מאוזן ובריא הוא הוספת סיבים תזונתיים לאוכל. מדובר ברב סוכריים טבעיים שמקורם בצומח ואשר משפיעים על גוף האדם באספקטים רבים, ביניהם שיפור תפקוד מערכת העיכול, הורדת רמת הגלוקוז בדם, סיוע בשמירה על תפריט דל קלוריות (בשל היותם חסרי ערך קלורי) ועוד. בשורה התחתונה – הוספת סיבים תזונתיים לאוכל הופכת כל ארוחה למעט בריאה יותר. מבחינת כמויות מומלצות – על אדם בוגר לצרוך בין 25 ל-30 גרם סיבים, כשלצעירים מומלצת מחצית מהכמות. אנשים בעלי רמת סוכר (גלוקוז) גבוהה רשאים לצרוך עד 40 גרם סיבים מדי יום.

אז בטח אתם שואלים את עצמכם באילו מוצרי מזון ישנו ריכוז של סיבים תזונתיים? ובכן, פירות וירקות הם חלוצי הדרך בכל הקשור לסיבים (בעיקר פירות) גם בגרעינים, אגוזים ושקדים כמות נאה של הרכיב הטבעי. מוצרי קמח מלא, בראשם לחמים שונים ואטריות, עשירים אף הם, לצד מאכלים המכילים קטניות. עוד מוצרים שיאמירו את צריכת הסיבים היומית שלכם: סובין תירס, שיבולת שועל, שעועית לבנה יבשה, פרג ועוד.

 

גרנולה – האימא של התפריט הבריא

אי אפשר לדבר על מזון בריא מבלי להזכיר את אחת מחלוצות הז'אנר – הגרנולה. מדובר בתערובת דגנים המבוססת על תערובת שיבול שועל, אגוזים, שקדים, זרעים שונים ועוד. על המתקת המאכל אחראים לרוב פירות יבשים ובמקרים אחרים דבש או סוכר חום. גרנולה נחשבת לארוחת בוקר מזינה ובריאה, במיוחד בתצורות הנפוצות שלה עם חלב או יוגורט (בחו"ל נהוג לאכול אותה גם בתוספת מיץ תפוזים. פחות נפוץ בישראל). מה הופך גרנולה לסמל הבריאות בעיניי רבים? ובכן, עושר הוויטמינים שבה, לצד העובדה שאינה מכילה כולסטרול ובעיקר – הכמות הגבוהה שהיא מכילה של סיבים תזונתיים (כ-11 גרם למנה בת 100 גרם), היא זו שהופכת אותה לארוחת בוקר / ערב ביניים המומלצת על ידי כלל הדיאטנים. אמצו לעצמכם הרגל קבוע – אכלו גרנולה 4-5 פעמים בשבוע! בתאבון.

כתוב תגובה

פרסומת