מאי 7, 2017
Admin

חגים ופרחים – החגיגיות לא מפסיקה

כיהודים בארץ ישראל, אנחנו חוגגים לא מעט חגים. ישנם חגים "קטנים" ולצידם קיימים החגים הגדולים והחשובים. אחד מחגים אלו הוא חג הפסח ולא בכדי. חג זה מסמל את חירותנו ומציין את מה שעברו בני ישראל. לכל חג יש את הדרך המיוחדת, בה חוגגים אותו וחג הפסח מלווה במספר דרכים" הראשון כמובן הוא ליל הסדר ולאחריו ימי הפסח, בהם הילדים בחופש מבית הספר והמצות נמצאות בכל בית.

מארחים את ליל הסדר

משפחות רבות, מתכנסות לחגוג את חג הפסח ואת ליל הסדר יחד. המארחים מקבלים על עצמם את מטלת הכנת המאכלים וסידור שולחן הסדר. ישנם בתים בהם יש כלים מיוחדים לפסח – כלים כשרים, ורק בהם נעשה שימוש וישנם בתים בהם ירכשו את כל הנדרש, כגון צלחות, סכו"ם וכדומה, בחנות כלים חד פעמיים. שולחן הסדר, נערך בחגיגיות רבה ורמת ההשקעה בו היא גבוהה. על מרבית השולחנות נמצא זרים לפסח במרכז השולחן וכל זר יכיל פרחים לפסח אשר יעזרו ויתרמו למראה הכללי והחגיגי של השולחן כולו. למעשה, הצבת זר פרחים ייחודי ומרהיב במרכז השולחן, תגנוב את ההצגה ותהפוך גם את השולחן המשעמם ביותר לשולחן חגיגי וכזה שכיף לשבת בו כולם.

כיצד בוחרים זר לפסח – הדרך הקלה ביותר לעשות את הבחירה הזו היא בעזרת המומחים והשוזרים של האתרים והחנויות, מהם מתכוונים להזמין את הפרחים. ישנם זרים, שיוכנו מראש ועליהם חשבו מיטב מוחותיהם של השוזרים המקצועיים. יחד עם זאת, ישנם אנשים רבים אשר אוהבים פרחים ספציפיים וכמובן כאלו שיתאימו למראה הכללי של השולחן – למשל: אם שולחן הסדר ערוך ועליו מפה לבנה וכלים בצבעי זהב וסגול, הרי שיתאים לשולחן זר פרחים בצבעים נושקים ומתאימים וכך בהתאמה לכל שולחן ולכל זר. אם אינכם מרגישים בטוחים או יודעים שצבעים ואתם זה שני עולמות שונים, התייעצו עם השוזרים ואף שלחו להם תמונות של השולחן.

הסוד לבחירת זרים לפסח טמון בבוחר או המזמין ,זאת מפני שאין זר נכון או זר לא נכון. פרחים לפסח יעניקו את הטאצ' החגיגי הנדרש וזה יאמר לכל המקבלים והסועדים, שחשבו עליהם ורצו לתת להם להרגיש מיוחדים. הדבר החשוב ביותר להקפיד עליו הוא קבלת זר רענן וטרי ולא פרחים נבולים או כאלו שכבר עשו את שלהם. הציבו את הפרחים בכלי מתאים (לא רק אגרטל או ואזה) עם כמות המים המתאימה, ותיהנו מהמראה החגיגי והנעים אותם הפרחים יודעים להעניק.

כתוב תגובה

פרסומת