אוק 31, 2018
Admin

בעיות פוריות – אפשר לפתור

כחמישים אחוזים מהמקרים בהם מנסים בני זוג להיכנס להריון ללא הצלחה, נמצא כי בעיית הפוריות מצויה אצל הגבר. מסיבה זו, חשוב לערוך בירור ולבצע בדיקת פוריות לגבר, על מנת לבדוק אצל מי מבני הזוג קיימת הבעיה. לבעיות פוריות גם אצל גברים, ניתן למצוא פיתרון בהתאם לסוג ולחומרת הבעיה. כמו כן, חשוב להבין כיצד לנהוג כדי להקטין את הסיכוי להופעה של בעיות פריון. קיימות כיום אופציות מגוונות לטיפול בבעיות פוריות אצל גברים ולכן לא כדאי להסס ולפנות לרופא לבדיקה.

 

מה תורם לפוריות?

אחד הגורמים המשפיעים על פוריות הגבר הוא אורח החיים אותו הוא מנהל. אורח חיים בריא הכולל שינה מספקת, הימנעות מעישון וצריכת אלכוהול, הפחתה של צריכת קפאין והפחתת משקל עודף. יחד עם תזונה מאוזנת, הקפדה על פעילות גופנית והפחתת מתחים – תורמים כולם לגוף ולנפש וגם למערכת הרבייה. למרות ההקפדה על אורח חיים בריא, עלולות להתגלות בעיות פוריות. בדיקת פוריות לגבר מכילה מספר בדיקות גופניות כדוגמת ספירת זרע, בדיקות דם, בדיקות גנטיות וכמו כן בדיקת אולטראסאונד של האשכים. ניתוחים כמו גם טיפולים ייעודיים לבעיות כמו וריקוצלה למשל, יכולים לשפר ולסייע לפוריות הגבר.

 

כאשר מתעוררת בעיה

אחת מבעיות הפוריות המתגלות במסגרת בדיקת פוריות לגבר היא וריקוצלה. מדובר למעשה בהרחבה שאינה תקינה של ורידי האשך. הדבר גורם להפרעה בניקוז של הדם מהאשך אשר מעוררת כאבים, פגיעה בתהליך יצירתם של תאי זרע, הקטנה של האשך וכמו כן פגיעה בייצורו של הטסטוסטרון – הורמון המין הגברי. וריקוצלה מתרחשת בקרב עשרה עד חמישה עשר אחוזים מהגברים הצעירים באוכלוסיה. האבחון של וריקוצלה מתבצע בבדיקה רגילה שאינה בדיקת פוריות לגבר, והטיפול מבוצע על ידי טכנולוגיה של ניתוח תחת מיקרוסקופ. לניתוח זה אחוזי הצלחה גבוהים ביותר, וסיכויים נמוכים מאוד של חזרת התופעה בשלב מאוחר יותר.

 

 

 

מהם התסמינים לבעית הפוריות?

התסמינים הבולטים של וריקוצלה הם הקטנה של האשך, פגיעה בייצור תאי הזרע ובייצור הורמון המין הגברי. גם כאבים עלולים להיגרם כתוצאה מהבעיה. כחלק מביצוע בדיקת פוריות לגבר, כדאי לבצע אבחון כדי לשלול תופעה זו, במקרים של ספירת זרע לא תקינה, נפח אשך ירוד או בעיית פוריות נוספת. האבחון והטיפול בתופעה זו חשוב גם בקרב גברים צעירים ובקרב נערים כדי להימנע מקיומה של בעיית פוריות בעתיד או מנזק קבוע שעלול להיגרם.

במידה והרופא ביצע בדיקת פוריות לגבר ומצא כי מדובר בתופעה של וריקוצלה, יש צורך לבצע הליך כירורגי. הטיפול במצב של וריקוצלה מפסיק למעשה את זרימת הדם הלא תקינה, באמצעות קשירה או חסימה של הורידים. האופציות הניתוחיות נפוצות יותר ונמצאו יעילות בטיפול בבעיה. השיטות השונות לניתוח במצב זה הן שונות. הן נבדלות בטכניקת הניתוח, במקום בו נקשרים הורידים בגוף, במיומנות של הרופא המנתח, בזמן ההחלמה ובאחוז הסיבוכים בכל שיטה.

 

 

כתוב תגובה

פרסומת