אוק 31, 2019
Admin

עוגה של פעם – עם עדכונים

יש הרבה עוגות שמזכירות לנו טעמים של פעם. עוגות יומולדת ועוגות "סתם" שמגישים כשהאורחים מגיעים. אולי בגלל הריח המשכר, או הטעם שמחזיר אותנו אחורה. כך או כך תמיד נרצה להכין עוד מהן.
כשאנחנו מדברים על עוגות בחושות, הכוונה היא לאותן עוגות פשוטות להכנה אך בעלות מרקם נעים ורך ובעיקר בעלות ריח משגע. נכין עוגה כזו כשאנחנו מארחים ורוצים לתת משהו קטן ומתוק, או בתור קינוח טעים וביתי. יש מגוון סוגים של עוגות בחושות, ונדמה שיש כמות בלתי מוגבלת של מתכונים להכנה שלהן.

איך מכינים אותן?

קלילות ההכנה היא חלק מסוד קסמן של עוגות בחושות. עוגה בחושה היא אחת מסוגי העוגות האהובים ביותר. דרך ההכנה היא פשוטה: כל המרכיבים של העוגה מעורבבים יחד באופן ידני או במיקסר. השלב הראשון הוא ערבוב של שמן עם סוכר, ולאחר מכן נוסיף להם טעם שנבחר, קמח וביצים. גם תוספת של שמנת חמוצה או יוגורט היא אפשרות לגיטימית. היופי בהכנתן של עוגות אלה הוא שלא חייבים להיות קונדיטורים מדופלמים על מנת להוציא תחת ידינו עוגה מעולה. הסוד הוא בשמירה על הוראות ההכנה ויצירתיות בתוספות.

דרך ההכנה הפשוטה של עוגות בחושות נעוצה בסיבה (פשוטה) אחרת: משקלה של העוגה הבחושה אינו גבוה, ובעבר היו נוהגים לאפות את העוגות האלה מתוך כוונה לקחת אותן לנסיעות או לפיקניקים.

התאמות ושינויים

בעולם בו יותר ויותר קינוחים מקבלים ואריאציה טבעונית, גם עוגות בחושות לא נשארות מאחור. אם פעם, הכנת עוגה בחושה טבעונית הייתה רק בגדר אפשרות לא ריאלית, היום נמצא לא מעט מתכונים מגוונים לעוגות שהן גם בחושות וגם טבעוניות. עם הזמן המתכונים השתכללו והשתפרו, וחומרי הגלם הטבעוניים שניתן למצוא כיום הם איכותיים וטעימים. במתכונים טבעוניים, הביצים אשר משמשות להכנת העוגה יוחלפו ברסק תפוחים. עבור מי שלא מתמצא, לא מדובר בהבדל דרמטי בטעם. טבעונים רבים נמנעים גם מאכילת דבש, ולכן עוגה בחושה שמכילה דבש במתכון המקורי יכולה לקבל את הסילאן בתור תחליף נהדר ומתוק.

גם לנמנעים מגלוטן

חולי צליאק או אנשים שנמנעים מלאכול גלוטן, נאלצים פעמים רבות לוותר על שלב הקינוח, כי העוגה או הקינוח מכילים גלוטן. כמו בטבעונות, גם ניסיונות ראשוניים להכין עוגה ללא גלוטן, לא צלחו והתוצאות היו מאכזבות. בשנים האחרונות ניתן למצוא עוד ועוד מוצרים נהדרים שאינם מכילים גלוטן, ומאפשרים הכנה מהירה ופשוטה של עוגות בחושות ושלל קינוחים – מבלי לוותר על הטעם.

אם נרצה להכין עוגה בחושה ללא גלוטן, יהיה עלינו להשתמש בקמח שקדים למשל. הטעם לא ייפגע והעוגה תצא טעימה בדיוק כמו עם קמח רגיל. חשוב לשים לב לכמויות השונות ולאופן האפיה שעשוי להיות מעט שונה.
תוכלו להכין עוגת פקאן, עוגת קפה ועוד מגוון עשיר של עוגות בחושות. כולן נפלאות, כולן מתוקות וכולן עושות טעם של עוד.

כתוב תגובה

פרסומת