ינו 21, 2021
Admin

טעימה וקצת אחרת

אחד הדברים שהקורונה הביאה לחיינו בעוצמה היא חדוות האפיה. מי שלא נהג לאפות, התחיל לעשות את זה בגלל הסגר, או בגלל השיעמום או בגלל הזמן הפנוי. כך או כך, בזכות כל אלו נכנסה לחיינו עוגת גבינה באסקית. עוגה תמימה למראה אבל בהחלט מושחתת. היא לא שייכת לז'אנר של מתכונים בריאים, ממש לא. אבל טעימה מאוד היא כן, בהחלט.

עוגה לא שגרתית

עוגת גבינה באסקית, בוודאי ניחשתם, מגיעה אלינו מספרד. מתייחסים אל עוגת הגבינה הזו קצת שונה מעוגות גבינה אחרות. למעשה, תשכחו את כל מה שלמדתם על עוגות גבינה. ממש לא צריך לאפות אותה בעדינות ובחום נמוך, לא צריך לקפל אותה בזהירות ולא צריך לאפות אותה בתנור עם תבנית של מים. מי שמגדיר את עצמו כחובב של מתכונים בריאים, אולי לא כדאי שימשיך לקרוא. מי שאוהב עוגות מושחתות, טעימות וכאלה שכיף להתענג עליהן שוב ושוב בוודאי יהנה להכין וגם לטעום מהעוגה הזו. זו עוגה נפלאה ומאוד עשירה.

למה לצפות?

מוכנים? מחממים את התנור לחום של מאתיים ועשרים מעלות, אפשר גם מאתיים וחמישים, משום שהלמעלה צריך להיות שרוף ממש. עוגת גבינה באסקית כוללת בסך הכל ארבעה מרכיבים, אין צורך להקציף כי אין בה קצף. מערבבים את כל המרכיבים (שוב, ממש לא מדובר באחד מאותם מתכונים בריאים) לתוך תבנית ומכניסים לתנור.
העוגה שמתקבלת היא עוגה שנראית מבחוץ חרוכה, אבל פנימה היא רכה מאוד ונימוחה. אין לה את המרקם של עוגות הגבינה האחרון, שהן לרוב יבשות במרקמן. לפני שניגשים לטעום אותה, חשוב להמתין כארבע שעות ולצנן את העוגה. בזמן שהיא מצטננת, עוגת גבינה באסקית יורדת לבערך חצי מהגובה שלה, וכדאי לקחת את זה בחשבון.

איך מכינים אותה

המצרכים הדרושים לכם להכנה של עוגת גבינה באסקית הם פשוטים ולא רבים: חמש מאות גרם גבינת שמנת, כוס סוכר, ארבע ביצים, חצי מיכל שמנת מתוקה וחצי כף קמח.
מערבבים את הגבינה באמצעות מיקסר, מוסיפים את כל הביצים (כל פעם ביצה אחת) עד שהביצים נטמעות לגמרי בבלילה. מוסיפים סוכר וקמח ומערבבים טוב טוב. לאחר מכן, מוסיפים גם את השמנת המתוקה ומערבבים עד שמתקבלת בלילה אחידה.
מרפדים תבנית עגולה בניר אפיה ושופכים לתבנית את הבלילה של העוגה, מכניסים לתנור על חום של מאתיים ועשרים מעלות למשך כ-35 דקות.
העוגה המתקבלת צריכה להיות חרוכה מלמעלה וצריכה לרטוט מעט כאשר תזיזו אותה. לאחר שהעוגה הופכת חרוכה למעלה, מוציאים את העוגה מהתנור ומניחים לה להצטנן למשך כארבע שעות. זיכרו כי העוגה מאבדת מגובהה במהלך זמן זה. החלק הקשה ביותר בעוגה הזו הוא להפסיק לאכול אותה ולכן, עדיף שתיכנעו לתשוקה כאשר אתם מכינים עוגת גבינה באסקית, ותשאירו את אותם מתכונים בריאים לזמנים אחרים.

 

 

 

 

 

כתוב תגובה

פרסומת