יונ 8, 2021
Admin

חגיגה במטבח

יום שישי בערב, מתכנסים סביב השולחן ואוכלים ממיטב המאכלים. יש כמה מנות שאי אפשר בלעדיהן, ומזוהות במיוחד עם ארוחת שישי. שתיים מהמנות האלה הן דג מרוקאי וכמובן עוף בתנור.
אלו מנות שמחזירות אנשים אל זיכרונות הילדות שלהם, אל הרגעים המנחמים והמחברים כל כך של לשבת ביחד כל המשפחה מסביב לשולחן.

להכין בקלות

אם אתם צריכים להכין ארוחת ערב או צוהריים במהירות, הכנת עוף בתנור היא אפשרות טובה מאוד. בשונה מהכנת עוף מרוקאי, עם העוף יש יותר פתח לגיוון ולהוספה פשוטה של מרכיבים. תוכלו להוסיף מרכיבים שקרוב לוודאי נמצאים אצלכם בבית בשגרה: דבש, סירופ מייפל, סילאן או רוטב סויה. נגיעה קלה של כל אחד מהם או שילוב של כמה ביחד – והופ לתנור. אין צורך בתיבול מורכב או בהכנה ארוכה, וזה אחד מהדברים שגורמים למנה של עוף בתנור להיות מאוד פופולארית בהרבה בתים.
היתרון הנוסף של הכנת עוף בתנור הוא היתרון התזונתי. עוף הוא מקור טוב לחלבונים, ובאופן כללי, אם מכינים אותו עם רוטב דל שומן ולא מתוק מדי, יש לכם מנה משביעה ומאוזנת.

 

טעים ופיקנטי

אוהבים חריף? אוהבים דגים? עגבניות הן התוספת המועדפת עליכם? אם עניתם על השאלות האלה בחיוב, מנה של דג מרוקאי היא הדבר עבורכם. חריימה שונה מדג מרוקאי משום שהדג המרוקאי יותר עדין בטעמו, הרוטב שלו פחות סמיך, הוא מתובל פחות ומוכן עם עגבניות טריות. בדומה להכנת עוף בתנור, גם זו מנה שתהייה נפלאה לארוחת שישי, אבל בינינו, כל יום יכול להיות יום של דג מרוקאי. בשונה ממאכלים אחרים, אפשר ואף רצוי לאכול את המנה יום לאחר שהכנתם אותה. כך הטעם שיתקבל יהיה יותר עז וטעים.
במידה ואתם לא בטוחים באיזה סוג של דגים כדאי לבחור על מנת להכין את המנה: לברק, דניס, או כל דג לבן אחר שאהוב עליכם יהיו מצוינים במנה של דג מרוקאי.

 

טעמים שגם ילדים אוהבים

ומה לגבי ההתאמה לטעם של ילדים? מרבית הילדים, בעיקר הצעירים, אוהבים מאכלים פשוטים, בלי הרבה תיבול. אם אתם רוצים לאתגר אותם עם מנות כמו עוף בתנור או דג מרוקאי, כדאי לעשות מעט התאמות לטעם הצעיר.

ראשית, אם הילדים לא ממש חובבים טעמים חריפים, אפשר למתן את רמת הפיקנטיות של הדג המרוקאי. את העוף אפשר להכין בגרסה יותר מתקתקה שתערב לחיך. במידה ואתם דואגים לגבי עצמות הדג, תוכלו בהחלט להכין את מנת הדג עם פילטים שאין להם עור ועצמות. המנה עדיין תצא טעימה מאוד. מכשול אחד שקיים במנת דג מרוקאי הוא כוסברה. אם אתם נמנים על אלה שאינם חובבי כוסברה, תדעו שלא מומלץ להחליף את הכוסברה במנה זו בפטרוזיליה למשל. תוכלו לעשות זאת אך קחו בחשבון שהמנה תצא אחרת לגמרי.

כתוב תגובה

פרסומת