אוק 7, 2021
Admin

להעשיר את העובדים

חברות גדולות וארגונים מבינים שהדבר הזה שנקרא "הון אנושי" הוא פשוט אנשים, ואנשי מקצוע טובים – כדאי לשמר. יש מגוון של דרכים לשבור שיגרה ולעורר השראה בעובדים, וממש לא חייבים לבחור באפשרויות הבנאליות. הרצאות לעובדים יכולות לפתוח דלת עבורם לעולם שאולי לא הכירו, ולהעשיר את עולמם המקצועי והאישי. לא כל הרצאה יכולה לעשות את זה, ועל כן חשוב לבחור הרצאות מרתקות ומעשירות שיאפשרו לעובדים שלכם ליהנות מעבר לשעות העבודה השגרתיות.

איך לבחור נכון?

אם אתם אמונים על נושא כח האדם בחברה, אתם בוודאי נדרשים מפעם לפעם להביא הרצאות מסוגים שונים לעובדים. הרצאות מרתקות יכולות להיות מועברות על ידי אנשים מוכרים מעולם האקטואליה או התרבות, אך גם אנשים "רגילים" עם סיפור לא רגיל יכולים להעביר הרצאה מעוררת השראה לעובדים. אז איך בוחרים את ההרצאה המתאימה עבור הקהל שלכם? מתחילים בראש ובראשונה בלבדוק מהי מטרת ההרצאה או סדרת הרצאות בה אתם רוצים לבחור עבור העובדים. במידה ומדובר ברצון להעביר נושא מקצועי כלשהו, חשוב לבדוק אילו אנשי מקצוע יוכלו להעביר הרצאה מעניינת בנושא הספציפי. אבל, במידה ונותנים לכם יד חופשית לבחירת הרצאות, מוטב לצאת קצת מהקופסה ולבחור בהרצאות שיכולות לתת ערך מוסף לעובדים.

אחת או כמה?

החלטתם על מרצה ועל נושא להרצאה? רגע לפני שאתם קובעים איתו או איתה, כדאי לבחון האם כדאי להפוך את ההרצאה היחידה לסדרה של הרצאות. לא מעט מרצים בנושאים מקצועיים אך גם בהיבטים אישיים יכולים להגיע לסדרה של הרצאות מרתקות סביב נושא מסוים, שלא בהכרח קשור לתחום העיסוק של העובדים בארגון.
במידה והחלטתם על סדרה של הרצאות, שווה לבחון מה יהיה אורכה הרצוי של הסדרה. מעט מדי הרצאות מרתקות ישאירו את העובדים עם תחושה שלא מיצו את החוויה ולא לקחו מהמרצה את מה שהיה יכול להעניק להם. סדרה ארוכה של הרצאות עלולה להוביל לשיעמום מצד העובדים ולתחושה של מיצוי במהלכה.
אז איך יודעים? מומלץ להתייעץ עם מי שמעביר את ההרצאה, ולשמוע על הניסיון שלו בהעברת הרצאה בודדת או סדרה שלמה. גם התקציב אשר עומד לרשותכם משחק תפקיד משמעותי, וכדאי להתייחס אליו כאשר מחליטים על הרצאה או סדרת הרצאות.

לתת משוב בסיום?

זה החלק שהרבה ארגונים חוששים מפניו: קבלת משוב על הרצאות שמועברות במסגרת הארגון, גם אם אלה הרצאות מרתקות, מעשירות ומעניינות, לא תמיד יש רצון לקבל עליהן משוב. כדאי לקחת בחשבון שמשוב כן של הקהל שמגיע להרצאה יכול לסייע רבות הן לארגון והן למי שמעביר את ההרצאה. מבחינת האירגון ניתן לומר שאם העובדים סברו שניתן היה לערוך סדרת הרצאות בנושא ולא רק הרצאה בודדת – יש בהחלט מקום לשפר זאת בפעם הבאה שחושבים על הבאת הרצאה לעובדים. מבחינת מעביר ההרצאה, המשוב הוא הכרחי כדי לראות האם ניתן לקצר את ההרצאה, להעמיק בנושא מסוים או להשאיר אותה בדיוק כפי שהיא.

כתוב תגובה

פרסומת