אוק 20, 2021
Admin

כיצד החומצה היאלורונית כבשה את תעשיית הקוסמטיקה והרפואה?

חומר קסום אחד מסוגל לשנות מקצה לקצה את מראה עור הפנים, להקל על כאבים ולהחזיר את האלסטיות לשרירים. במאמר זה תגלו אודותיו ועל השימושים בו במהלך השנים, תגלו האם הוא בטוח והיכן כדאי לבצע את הטיפולים באמצעותו.

מה זו חומצה היאלורונית?

כבר בשנת 1934 התגלה אחד מהחומרים השומרים על נפח העור וכן על הלחות שלו, בדמות חומצה הדומה לג'ל ובשנים שלאחר מכן חומר זה שימש דווקא לתעשיית המזון. בשנות התשעים התגלו היתרונות של החומר בטיפולים רפואיים ומאז הוא חלק בלתי נפרד הן מתעשיית הקוסמטיקה והן ברפואה. מרכיב זה ידוע כיום בתור חומצה היאלורונית וממש כדאי להכירו.

טיפולים פלסטיים עם חומצה היאלורונית

בתחום הפלסטיקה האסתטית החומצה הזו מסוגלת לחולל פלאים ולהוות תחליף או מרכיב מסייע לטיפולי הבוטוקס המוכרים. כאשר מזריקים חומצה היאלורונית לעור הפנים ניתן לשוות לו מראה צעיר ומתוח יותר, כאשר החומצה נקשרת לחומרים כמו קולגן ואלסטין ומעודדת את ייצורן בגוף.

עור הפנים נראה טוב יותר ככל שעובר הזמן לאחר הטיפולים. קמטוטים קלים נעלמים לחלוטין, וקמטים עמוקים בעור הפנים הופכים לקווים עדינים. בנוסף, חוזר הנפח האבוד שהיה באזור הלחיים, השפתיים ותחת העיניים. כך, מראה עור הפנים כאילו חוזר שנים רבות לאחור והוא נראה מבריק, בעל מרקם חלק ומראה טבעי.

טיפול בחומצה היאלורונית במקרה של שחיקת סחוס

שחיקת סחוס פוגעת מאד בברכיים ויכולה לגרום למגבלה משמעותית בתנועה ולכאבים עזים משום שהעצמות נוגעות זו בזו באזור פיקת הברך. למרבה המזל, לחומצה ההילאורונית יש אפשר להגביר את יכולת הסיכוך של המפרק. לכן, אורתופדים רבים מזריקים אותה לתוך מפרק הברך והדבר מסוגל לעכב או להוות תחליף לניתוחים מורכבים ופולשניים כמו החלפת מפרק ירך.

טיפול בהזעת יתר עם חומצה היאלורונית – האם ניתן לעשות זאת?

לעיתים אנשים נוטים להתבלבל בין בוטוקס לחומצה זו. למרות השימושים הרבים שלה ברפואה, והעובדה שהיא יכולה לסייע לסיכוך של סחוס ברגליים או לזרז החלמת פצעים היא אינה משמשת לטיפולים במקרה של הזעת יתר. ישנם אנשים שגם ביום לא חם וללא פעילות גופית מאומצת מתחילים להזיע יתר על המידה. עבורם הטיפול בבוטוקס יכול להיות עדיף משום שחומר זה יעיל יותר בטיפול מול הזעת היתר.

האם השימוש בחומצה הילאורונית הוא בטוח?

אכן כן, כל עוד מבצעים אותו במרפאה של רופא מומחה או קליניקה אסתטית, שבה מועסק מומחה בתחום, שיודע כיצד להזריק את החומצה למקום הנכון ולעומק הנכון בגוף. הזרקה לצרכים אסתטיים לפנים תהיה שונה מהזרקה למפרק הירך ויש להתמחות בכל אחת מהאפשרויות הללו.

לסיכום, אם אתם מעוניינים להשיב את עור הפנים שנים אחורה או להשתמש בחומצה זו למגוון טיפולים רפואיים מתאימים, מצאו את המקום המתמחה בתחום בשנים האחרונות וגלו את ההבדל.

 

כתוב תגובה

פרסומת