ינו 9, 2022
Admin

קפה ומאפה בקלילות

אנחנו אוהבים קפה. בין אם בעבודה או בבית, קפה נמס או אספרסו וגם שילובים מעניינים. אחד ממשקאות הקפה האהובים הוא כמובן אייס קפה, אבל איך מכינים אייס קפה טעים, קריר במידה וכזה שיתן לנו את זריקת המרץ הדרושה? כמובן שיש יותר מדרך אחת להכין אייס קפה ויותר מאשר מתכון לאייס קפה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בדרך אל האייס קפה המושלם, אך לא רק עבורו. יש כאן גם הצעה להכנת עוגיות קפה נמס. עוגיות עדינות, עם טעם עשיר אך חזק במידה, שאפשר ליהנות מהן לצד האייס קפה או סתם כך בנפרד.

גם בחורף?

התשובה הקצרה לשאלה הזו היא: "למה לא?". החורף הישראלי, על אף סופות ומערכות גשם אינטנסיביות, יכול לכלול גם לא מעט ימי שמש חמימים. ימים שעושים חשק גדול מאוד לחפש מתכון לאייס קפה כדי לרענן את עצמנו. אם נדבר "תכלס", גם כאשר אנחנו נהנים מתנור שמחמם אותנו, אנחנו יכולים בו זמנית ליהנות מכוס אייס קפה. הנה כמה רעיונות לשדרוג האייס קפה שאתם מכינים.

ראשית, כדאי מאוד להקפיא מראש את הכוס בה שותים את האייס קפה. אם יש לכם כוס שאפשר להקפיא, הכניסו אותה למקפיא והוציאו אותה ממש לפני שאתם מתכוונים להכין את הקפה. הטיפ הזה מתאים לימי הקיץ החמים או לאנשים שלא יכולים בלי משקאות קפואים. כמובן שאפשר גם להקפיא את הקפה כדי לקבל קפה עדין עם טעם מרענן.
במידה ואתם אוהבים את האייס קפה שלכם חזק, תוכלו להקפיא קוביות של חלב ולהשתמש בהן להכנת הקפה. קרח הוא מרכיב חשוב כמעט בכל מתכון לאייס קפה, אך יש מי שלא אוהבים אותו בקפה. אם אתם טיפוסים מתוכננים, תוכלו להכין את הקפה ולהכניס אותו לשעתיים במקרר. לאחר שעתיים במקרר הקפה יהיה בדיוק בטמפרטורה שאתם אוהבים – ועם אפס קוביות קרח.

ומה לצד הקפה?

מתכון נהדר שהוא ממש לא מתכון לאייס קפה, אלא מתכון לעוגיות שמשלבות בתוכן את הטעם של קפה נמס, והולכות נהדר עם כוס קפה. כל מה שצריך עבור הכנת העוגיות זה חמאה רכה, חלמונים, קמח תופח, קרם קוקוס וחצי כוס של מיץ תפוזים. ניתן להכין גם קציפה של וניל עם קפה נמס, שמורכבת מחלבונים, סוכר, פודינג וניל ושתי כפות של קפה נמס (בהחלט אפשר להוסיף עוד כף או שתיים עבור מי שאוהב את הטעמים הדומיננטיים יותר). העוגיות האלה מצוינות גם לצד אייס קפה וגם לצד כוס משקה חם כמו תה או שוקו. הן פשוטות להכנה ונחטפות מהר. המרקם הרך (אך לא רך מידי) עם השילוב של טעמי הוניל, הקוקוס וכמובן הקפה, הופכים אותן לפשוט מושלמות לאירוח או כשבא לנו לנשנש משהו טעים. ניתן כמובן להתאים את המרכיבים עבור טבעונים.

כתוב תגובה

פרסומת