ספט 15, 2022
Admin

מתכונים חגיגיים לראש השנה

השנה החדשה בפתח, ותכנון ארוחת החג בשיאו. בין אם אנחנו מתארחים או דווקא מארחים, אנחנו מעוניינים להכין מתכונים חגיגיים לראש השנה. אנחנו רוצים מצד אחד שאותם מתכונים לראש השנה יהיו מיוחדים, טעימים וכאלה שיקצרו מחמאות. לצד הייחוד של ארוחת החג, כדאי לא לשכוח להכין גם את המנות הקלאסיות, כמו כבד קצוץ, דג חריף ועוד ועוד. אז איך מרכיבים ארוחת חג שמצד אחד יש בה את כל המרכיבים הקלאסיים ומצד שני מצליחה לחדש ולרענן? הנה כמה רעיונות לארוחת חג חגיגית במיוחד.

מה הופך מתכון לחגיגי?

הכנה של מתכון, ובמיוחד מתכונים לראש השנה היא רק הדרך לתוצאה הסופית: מנה טעימה וחגיגית. כל מנה, גם כבד קצוץ וגם גפילטע פיש יכולים לקבל טוויסט חגיגי בקלות. אפשר להיצמד למתכון הקלאסי, אך להוסיף אדפטציה משלכם. זו יכולה להיות הצורה בה המנה מוגשת: במקום מנה שמוגשת בדרך כלל בצלחת, אפשר לנסות להגיש אותה בקערה או בכוס מיוחדת. זו יכולה להיות תוספת קטנה למתכון המקורי של המנה כמו עשבי תיבול מיוחדים או שילוב של טעמים כמו מתוק וחמוץ. מתכון חגיגי הוא מתכון שמעלה חיוך על פני האורחים הן בשל הטעם המיוחד והחגיגי שלו או דווקא בשל צורת ההגשה הייחודית והמקורית.

איך מתכננים?

כמו כל מבצע צבאי, אם אתם במקרה מארחים בערב ראש השנה, כדאי להתחיל ולתכנן את ארוחת החג מראש. התכנון צריך להתחיל קודם כל מבחירת מתכונים לראש השנה.  מומלץ להתחיל במתכונים הקלאסיים כמו כבד קצוץ למשל ואז לעבור למתכונים האחרים. לאחר שקבעתם לעצמכם מה יהיו המתכונים בקווים כלליים, צריך להקדיש מחשבה למספר האנשים אותם אנו מתכננים לארח. מספר המוזמנים הוא חשוב על מנת לקבל החלטה על גודל המנות והרכבן. חשבו לעצמכם את הכמות המשוערת של האורחים, עם פתח קל לטעויות ושינויים. כמו כן, קחו בחשבון אורחים עם מגבלות שונות באוכל. בידקו אם יש מישהו צמחוני, רגיש לגלוטן או כל מצב אחר אשר מצריך מכם להכין מנות נוספות ומותאמות.

איך לבצע?

כעת, כשאתם יודעים פחות או יותר איזה מתכונים לראש השנה אתם עומדים להכין, זה הזמן לחלק את המשימות. אל תצפו מעצמכם להכין את כל האוכל לארוחת החג (אלא אם כן אתם נהנים מכך ויש לכם את הזמן כמובן), והרשו לעצמכם להיעזר באורחים הנוספים אשר מגיעים בערב החג. רשימות מסודרות מאוד עוזרות לתכנן בצורה חכמה את הארוחה, מבלי להתבלבל ומבלי להגיע לערב החג ולארוחה מותשים ומבולבלים.
גם את חלוקת המשימות חשוב לבצע בתבונה, ולתת לכל אחד משימה כפי יכולתו ורצונו.

איך לעצב?

חלק משמעותי מההצלחה של ארוחת ראש השנה תלוי כמובן באנשים שיושבים מסביב לשולחן, ללא קשר להאם הוגש כבד קצוץ או לא…בדרך לערב נעים וטעים, כדאי להשקיע מחשבה בעיצוב שולחן החג. מפה לבנה, קישוטי שולחן יפים וכלי הגשה מיוחדים יהפכו את שולחן החג לחגיגה אמיתית.

כתוב תגובה

פרסומת