אוג 17, 2011
admin
סגור לתגובות על קאוצ'ינג, שיטת האימון האישי שהפכה לתופעה

קאוצ'ינג, שיטת האימון האישי שהפכה לתופעה

שיטת האימון האישי, קאוצ'ינג הפכה לפופולארית ביותר בשנים האחרונות. השיטה כבשה את המגזר הפרטי ואחריו גם את העולם העסקי בסערה. נדמה שאין כיום מנהל ששיטת קאוצ'ינג כזו או אחרת זרה לו ואין חברה שתוותר על שירותי מאמן אישי לצוותי העובדים שלה.

קאוצ'ינג הפך מילה נרדפת לשיטה המלווה להצלחה מה שהביא אותה לדרוך היישר בפריים טיים בואכה עולם הרייטינג. ברדיו, בטלוויזיה ואפילו בקולנוע זוכה השיטה לחשיפה גדולה. תוכניות העוסקות בשיטה ובראשן מאמן אישי כזה או אחר צצות כפטריות וזוכות לזוויות טיפול עיתונאי אוהדות במיוחד, זאת כנראה כי קאוצ'ינג נתפס כחדשני, מעשי ומביא תוצאות ובעולם מהיר ועצבני כמו זה שאנו חיים בו, זמן שווה כסף והמילה האחרונה היא מבחן התוצאה.

מאמן אישי לנפש ולעסק, איך זה עובד?

בשונה משיטות טיפול אחרות כמו טיפול פסיכולוגי ואחרות האימון האישי, קאוצ'ינג, אינו מתמקד וחופר בעברו של הלקוח אלא עוסק במטרות עתידיות. מאמן אישי בשיטת קאוצ'ינג שואף לזהות יחד עם המתאמן את נקודות החולשה והחוזק שלו, להגדיר מטרות מדויקות ויחד להגשים את המטרות תוך אמונה שלכל אדם היכולת לשנות את מציאות חייו. להוביל עצמו למקום אחר מהמקום בו הוא נמצא וכן שזכות הבחירה בידיו של המתאמן וכי הוא בוחר באופן חופשי את דרכו ומסוגל לנתב עצמו אליה באמצעות כלים שונים ובליווי מאמן אישי מתאים.

קואוצ'ינג בשיטת היעדים והמטרות

ישנם סוגי קואוצ'ינג שונים, כאשר לכל אחד מהם מטרות ויעדים משלו. מאמן אישי יפעל בהתאם למתאמן שמולו, מתאמן פרטי או מתאמן מהעולם העסקי. בחירה בשיטת קואוצ'ינג לאדם פרטי נובעת בדרך כלל מתחושת תקיעות או צומת דרכים המביאה את האדם לפנות לעזרה ולהכוונה.

גם מנהל החש כי העסק אינו משגשג או נמצא בשלב קריטי עשוי לפנות לאימון כפתרון. מאמן אישי ילווה את המתאמן, יסייע לו למצוא את הדרכים לייעל ולמנף את העסק, לראות היכן נמצאות הפרצות בהתנהלות העובדים, להכין תוכנית עבודה ולפעול דרכה במטרה לבצע שיקוף של העסק ולאחריו שדרוג.

אימון אישי – מי מאמן, איפה וכמה זה עולה?

בארץ קיימות חברות רבות המציעות שירותי אימון אישי. קואוצ'ינג לעסקים, קואוצ'ינג לאנשים פרטיים, קואוצ'ינג המתמחה בסגנונות ובנישות שונות בעולם העסקים ועוד. טווח המחירים הוא רחב ונע בין כמה מאות שקלים לעשרות אלפי שקלים ותלוי כמובן בטווח הזמן, בפופולאריות החברה ועוד, מאמן אישי מוכר יעלה הרבה יותר מחברה מתחילה וכו'.

מלבד חברות קואוצ'ינג המציעות אימון אישי ישנם היום בתי ספר רבים להכשרת מאמנים. עם הפרסום המטאורי של שיטות קאוצ'ינג למיניהם מאמן אישי הפך למקצוע מבוקש, בתי הספר השונים לאימון מציעים סדנאות, תוכניות שונות, קצרות או שנתיות, הפונות כמעט לכל מגזר, דתי או חילוני, למבוגרים ואף לפנסיונרים ועוד המספקות בסופו של דבר תעודת מאמן אישי ומאפשרות לעסוק בשיטת קואוצ'ינג כמקצוע לכל דבר.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

לא ניתן להגיב

פרסומת