דצמ 14, 2008
admin

אדריכלות ועיצוב פנים – עם היד על הדופק

כאשר מדובר בנושא חשוב כמו אדריכלות ועיצוב פנים, חשוב להיות עם היד על הדופק. כמו בענף הטקסטיל, גם עולם זה נתון לאופנות ולשינויים מתמידים. השינויים האלו אינם מתרחשים כך לפתע פתאום, בחלל הריק – הם בבואה למגמות שעוברת החברה האנושית כולה והשתקפות של ערכים חדשים ומבנים חברתיים, פוליטיים וכלכליים. בנוסף הם גם מביאים לידי ביטוי תנודות במסגרת התפיסה והחשיבה שלנו – הן כחברה והן כיחידים.

מעצבים את הבית לשנה החדשה

זהו הגיעה השעה לעצב את הבית מחדש, לקראת השנה החדשה. מה שהיה נכון בשנה שעבה, כבר לא עומד בקריטריונים של השנה החדשה – ויש כל כך הרבה מה לעשות. יש צורך לערוך תכנון מקיף, שייקח בחשבון את עיצוב כל חדרי הבית, עיצוב גינות, עיצוב עליית הגג, עיצוב המרתף ואף את עיצוב המרפסת באמצעות פרגולות. הגיע הזמן לשוות לבית מראה חדש ורענן.

גלגלי האופנה מסתובבים וצריך לעמוד בקצב. אז איך מעצבים את הבית לשנה החדשה ?

להלן כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להכניס את השנה החדשה אל מעונכם. תוכלו להשתמש בטיפים אלו בעצמכם או להיעזר בעצות אלו כקריטריונים בבואכם לבחור משרד אדריכלות ועיצוב פנים מקצועי.

מתחברים לסביבה – לנושא זה כמה היבטים בתחום עיצוב הבית והגינה. כאשר אני אומר מתחברים לסביבה אני למעשה מדבר על שני היבטים עיקריים. האחד זה השימוש ההולך וגובר בחומרים אורגאניים אשר ידועים כידידותיים לסביבה. כך למשל ניתן להשתמש במוצרים ידידותיים לסביבה בבואכם לבחור וילונות וטקסטיל לבית. תוכלו להתלבט בין בדים עשויים במבוק לבין בדים עשויים צמר אורגאני, בין בד המפ לבין כותנה אורגנית. ההיבט השני מתייחס לכך שיותר ויותר מעצבים מעדיפים להכניס את הטבע אלינו הביתה. חלונות גדולים המספקים תאורה טבעית ונוף ישיר החוצה,שימוש בהדפסים מן הטבע, שימוש בצמחים בתוך הבית וכו'.

שנה חדשה מגיעה ואיתה גם גישה חדשה. עד לא מכבר כל החומרים הידידותיים לסביבה שעמדולרשותנו לקו בחסרון אחד – העדר כל מוטיב אסתטי. אולם כיום הגישה השתנתה לבלי היכר וקיימת נגישות ומודעות גדולה יותר לחומרים ידידותיים לסביבה תוך התחשבות בפן האסתטי.

נגיעות תיאטרליות – אחת הדרכים להיות מעודכן בעיצוב הבית היא להוסיף לבית קו עיצוב דרמטי. ריהוט וחפצים גדולים יכולים להביא למראה דרמטי ומרשים. תוכלו לרכוש יצירת אומנות גדולה ומרשימה או למקם רהיט גדול בחלל. אם מדובר בעיצוב חיצוני של גנים ונוף תוכלו להיעזר בפסל מרשים או בצמח גדול מימדים. תהיו בטוחים כי אלו יביאו לפעירת פיות רבים…

פונקציונאליות – בעבר יופי היה חזות הכול בעולם העיצוב. יופי היה הקריטריון היחידי בנמצא להעריך רהיטים, חפצים, ארונות וכו'. היום יופי לבדו לא מהדריך אותנו בבואנו לעצב את הבית. השינויים שהביאו לתפיסה הזו קשורים בקשר הדוק לקצב החיים המהיר שאנחנו חים בו: צריך להספיק הרבה במעט זמןולתמרן בין שלל מטלות. תכנון הבית צריך לקחת בחשבון מעבר לפן האסתטי גם את הצד הפונקציונאלי. לדאוג הן לשיק והן לשימושיות של כל פריט ופריט. לכן מוטב לחפש חפצים ורהיטים שיוסיפו למראה הבית אך גם יעשו את החיים שלכם יותר נוחים ומאורגנים.

כתוב תגובה

פרסומת