ספט 15, 2011
admin
סגור לתגובות על מציאת עבודה – גם אתה יכול

מציאת עבודה – גם אתה יכול

בחודש ינואר השנה נרשמה בלשכת התעסוקה דרישה לכ – 28 אלף עובדים. רובם דרושים בתחום המכירות, התעשייה והאבטחה. נתון זה אינו מפתיע. בישראל הביקוש לעובדים גדול אך הצורך במשרות לכל אותם מובטלים ומחוסרי עבודה גדול אף הוא.

העובדה היא שלא פשוט כלל למצוא משרה ולהשתלב במעגל העבודה בישראל. אדם מחוסר עבודה יגלה שבמהלך תקופת החיפושים אחר המשרה הבאה יהיה עליו לעבור דרך חתחתים. החיפוש המייגע, הגשת הניירת וההמלצות, ראיונות העבודה והמיונים השונים ועוד. כל אלו הופכים את החיפוש לארוך, מתיש ומתסכל ולעיתים רבות גם לתהליך ממושך מאד הנפרש על פני כמה חודשים ויותר.

התחושה המתקבלת היא שעל כל משרה שמתפרסמת ונפתחת לציבור ישנם כמה עשרות מתמודדים החושקים בה, עובדה שיוצרת שני אפקטים, האחד הקטנה אוטומטית של הסיכויים לזכות בה ומכאן הצורך לפנות לכמה שיותר מקומות עבודה, לעבור ראיונות רבים ומיונים רבים, דבר שגורם ללא מעט עוגמת נפש. האפקט השני הוא שדרוג מורכבותו של התהליך על ידי בית העסק. ככל שהביקוש למשרה גדול יותר כך הופך בית העסק את המיון לנוקשה, מורכב וקפדני יותר, אם על ידי חברות מיון והשמה, סדרת ראיונות ממושכת או תוספות שונות כמו בדיקות גרפולוגיות וכיוצא באלו.

לפחות בתחום חיפוש מודעות דרושים ישנה הקלה בשנים האחרונות בזכות האינטרנט כמובן. בעבר היה צורך להמתין לפרסום מודעות דרושים בעיתוני סוף שבוע. מודעות דרושים אלו פורסמו בעמודים האחרונים של העיתון או במדור דרושים שהוקצה במיוחד לעניין. כמובן שמדור שכזה לא הכיל את כל המשרות בארץ אלא רק את מי שבחר לפרסם, כל היתר הוציאו מכרזים למשל שהתפרסמו במקומות מסויימים ולא תמיד היו נגישים לכלל הציבור.

אתרי דרושים באינטרנט, איך זה עובד?

כיום ישנם באינטרנט עשרות אתרי דרושים. מה שמייחד את האתרים זה מזה הוא בעיקר החתכים השונים בהם הם עוסקים מבחינת מגזר, אוכלוסייה ובתי העסק. אתרים גדולים מתפרשים על כל המקצועות בכל הפרמטרים והאזורים אך יש כאלה נקודתיים יותר כמו אתרי דרושים המתמחים באנשי היי טק ומהנדסים למשל, או אתרי דרושים העוסקים במגזר השלישי, חינוך, רווחה וכו'.

אתרי דרושים עובדים במקביל עם מחפשי העבודה ומחפשי העובדים וחולשים כביכול על התחום כולו.
האתרים מזמינים את בעלי העסק לפרסם אצלם מודעות דרושים ללא עלות או בעלות סמלית. מחפשי העבודה מוזמנים לחפש באתר משרה המתאימה לכישוריהם, ניסיונם והרקע ההשכלתי שלהם באמצעות מנועי החיפוש שבאתר. לעיתים בתשלום באמצעות מנוי חודשי למשל ולעיתים בחינם. לרוב יידרש תשלום מאחד מן השניים, בית העסק או מחפש העבודה. האתרים מצידם אוגרים ו"מושכים" משרות מכל האתרים האחרים במקביל וגם מן העיתונים ומבתי העסק עצמם. וכך בעצם הם מאפשרים למנויים שלהם גישה גם אל משרות שלא התפרסמו ישירות באתר.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

לא ניתן להגיב

פרסומת