אוק 16, 2011
admin
סגור לתגובות על להתקין שעון נוכחות לניהול עובדים תקין

להתקין שעון נוכחות לניהול עובדים תקין

ניהול עובדים מתחיל בהכרה יסודית של האנשים האוחזים בכל התפקידים, הזוטרים ביותר והבכירים ביותר. ניהול עובדים נכון משלב בתוכו את היכולת להניע קדימה, לבנות חזון ולסחוף וגם להיות בשליטה ולהכיר כל תנועה ומהלך בעסק.

על מנת שהעובדים יעריכו את המנהל שלהם ויהיו מוכנים ללכת אחריו ואחר חזונו עליהם לחוש כמה תחושות מרכזיות, הראשונה הכרה, הבנה כי הוא מכיר בעבודתם הקשה ורואה אותה, השנייה הערכה, על העובדים לחוש כי הוא לא רק רואה את ההשקעה שלהם אלא גם מעריך ומוקיר אותה ואת תרומתה לעסק והאחרונה, אחריות.

ניהול עובדים אינו רק חלוקת משימות, ניהול עובדים משמעו להעביר לעובדים תחושות מסוימות המובילות לסיפוק וממנו להצלחה. על העובד לחוש כי המנהל מעניק לו את האחריות המלאה לעבודתו, תחושה זו בונה יוזמה, מעצימה ומחזקת את העובד. האחריות להצלחה אינה של המנהל בלבד, היא של העובד לא פחות. ניהול עובדים באווירה זו תביא להצלחות גדולות יותר.

לעיתים רבות חשים מנהלים כי ישנם תחומים בניהול העסק ובעיקר בנוגע לנושא ניהול עובדים, בהם הם חסרי שליטה. חוסר השליטה נובע מכך שמנהל אינו יכול לעקוב באופן רציף ויומיומי אחר שעות העבודה או ההספק של עובדיו.

לא בכל בית עסק ישנו שעון עובדים המורה על הכניסה והיציאה שלהם, שעון עובדים מותקן כיום במשרדים ממשלתיים ובעיקר במפעלים גדולים ומרובי עובדים, בעסקים קטנים לא נהוג להתקין שעון עובדים אלא אם כן אין נוכחות של מנהל בשעות היום במשרד או במפעל. שעון עובדים הינו שעון נוכחות המורה באיזה שעה נכנס העובד והתחיל את יום העבודה שלו ובאיזה שעה יצא וסיים אותו. שעון נוכחות מותקן גם בבתי ספר, מרפאות וכו'.

שעון נוכחות או שעון עובדים יכול להעניק למנהל תמונת מצב לא רק לגבי שעות העבודה של העובד אלא לסייע לו בתחום ניהול עובדים ברמת המחויבות,  הרצינות והאחריות של העובד לבית העסק. הבקרה מתבצעת באמצעות ניתוח דו"ח שעון נוכחות או שעון עובדים. ניתוח שכזה יורה מייד כמה איחורים או חיסורים יש לכל עובד או כמה ימים יצא טרם סיום שעות העבודה.

שעון נוכחות מביא לכך שיש ניהול עובדים תקין ברמת השעות הנוספות, האיחורים והחיסורים, ללא שעון עובדים שכזה לא ניתן לערוך בקרה גם אם העובד ממלא דף נוכחות למשל. אמנם היינו רוצים ליצור מערכת שבה האמון הוא מלא ושלם אך שעון נוכחות אינו פוגע באמון זה אלא רק מסייע להבנות סדר.

שעון נוכחות או שעון עובדים מותקנים כיום על ידי חברות שונות. ניתן לרכוש שעון נוכחות המספק נתונים במשך 24 שעות ביממה. השעונים מסונכרנים למערכת הממוחשבת במשרד וניתן לשלוט עליהם דרך האינטרנט. משמע, מנהל יכול לקבל נתונים על עובדיו, מספר העובדים כרגע בעסק ושעות ההגעה והיציאה שלהם למשל בכל רגע נתון ומכל מקום בו הוא נמצא.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

לא ניתן להגיב

פרסומת