דצמ 14, 2008
admin
סגור לתגובות על יצירת הרמוניה בין הסביבה החיצונית לבין ביתנו הפרטי

יצירת הרמוניה בין הסביבה החיצונית לבין ביתנו הפרטי

אנשים רבים אינם יודעים כי קיים קשר הדוק בין מלאכת עיצוב פנים, אדריכלות ותכנון ערים. רובם ככולם עוסקים בעיצוב החלל, בקומפוזיציה, אומנות ושימושיות. ניתן למצוא מאפיינים דומים בכל אחד מן התחומים.אם ניקח כמה עקרונות מתכנון עירוני וניישם אותם בבית שלנו נוכל ליצר הרמוניה בין הנוף העירוני שבו אנו חיים לבין הבית הפרטי שלנו. בנוסף עקרונות אלו יהפכו את סביבת המגורים שלנו לנוחה הרבה יותר.

במאמר זה ננסה לשפוך אור על המאפיינים המנחים אדריכלים ומתכנני ערים ונראה כיצד ניתן להביאם אל מעוננו הפרטי.

נתיבי תנועה – אחד מאבני היסוד של התכנון העירוני הוא בניית אסטרטגיה נבונה וחכמה של נתיבי התנועה בעיר. לתכנון נכון של נתיבי התנועה נודעת חשיבות גדולה. היא זו שמאפשרת לנו האזרחים לנוע בקלות ממקום למקום תוך התחשבות ביעילות ובטיחות. גם ביתנו הפרטי צריך תכנון מדוקדק של נתיבי התנועה בחלל הבית. נכון אין בבית מכוניות, רכבות ואוטובוסים אך יש אנשים שעוברים בבית וזזים וקיימת חשיבות גדולה למיקום נכון של רהיטים בבית וחפצים. נתיב התנועה בבית שלכם יכול להשפיע באופן ישיר על נוחות המחיה שלכם. כך למשל, לא תרצו שרהיט גדול יסכל ניסיות חוזרים ונשנים של אדם להגיע לחדר אחר, ממש כשם שלא נרצה שמערכת הכבישים שלנו תחסם.

חשמל – רשת חשמל היא חלק חשוב בכל עיר. רשת חשמל יעילה מבטיחה פעילות רציפה של העסקים בעיר, של הבתים בעיר ועוד. מתכנני ערים שאינם לוקחים בחשבון את מערכת החשמל העירונית או מקנים למערכת חשמל חשיבות נמוכה – יכולים להביא לבעיות רבות. רמזורים נשענים על מערכת חשמל זו, קיימים שלטים המבוססים על מערכת החשמל. התאורה העירונית אף מונעת תאונות דרכים. עיר עם מערכת חשמל ירודה צפויה לסבול משיעור גבוה של תאונות, למשל. אותה חשיבות נודעת גם לתכנון מערכת החשמל הביתית. עבודה זו נמצאת באחריותם של משרדי ארכיטקטורה ועיצוב פנים על פי רוב. אולם גם אם אינם נעזרים במשרד מקצועי חשוב לתכנן את מערכת החשמל בבית הפרטי שלכם. יש לתכנן מראש את שקעי החשמל בביתכם, למשל. כך שבמטבח יהיו הרבה נקודות חשמל שכן המטבח הוא החדר שיש בו הכי הרבה מכשירי חשמל. תכנון לא מקצועי של החשמל בביתכם הפרטי יכול להוביל למראה לא אסתטי עקב ריבוי של חוטי חשמל ברחבי הבית ובמקרים של מערכת חשמל ירודה –קיימת סכנה ממשית לאיכות החיים שלכם.

תכנון רעש – אתם בוודאי שמתם לב כי ערים מחולקות לאזורים. אזורי מגורים, אזורי תעשייה אזורי בילוי וכו'. אדריכלים ומתכנני ערים מתכננים את העיר כך שלכל איזור יהיה ייעוד מתוכנן. הסיבות לכך ברורות. אזורי בילוי ואזורי תעשייה מטבעם הומים יותר, מפיקים רעשים גדולים יותר ואפילו מייצרים זיהום אוויר גדול יותר. כך גם בבית שלנו. יש לתכנן נכונה את הפונקציונאליות של חדרי הבית. אם יש לכם ילדים תכננו את חדר הילדים רחוק מחדרי השינה בבית. גם המטבח צריך להיות רחוק ככל שניתן מחדרי השינה מאחר והמטבח מציף את הבית בריחות.

אם כן, אנחנו רואים כי קיימים לא מעט מאפיינים דומים בין מלאכת עיצוב הבית ואדריכלות לבין עבודתם של מתכנני ערים. בין אתם מעצבים את הבית החדש שלכם ובין אם אתם מסתייעים באנשי מקצוע – תוכלו להיעזר במאפיינים העירוניים על מנת לתכנן את הבית שלכם ובכך ליצור הרמוניה בין הבית לבין סביבתו החיצונית.
בנוסף לא נשכח את הסביבה , הגנים בפארקים ושאר המוצרים לבית ולגינה אשר קיימים שכל שכונה חדשה לנוחות התושבים.

לא ניתן להגיב

פרסומת