אוג 20, 2012
admin

ניהול השקעות במציאות כלכלית לא ידועה

כולנו מבצעים ניהול השקעות במובן כזה או אחר, חלקנו באופן ישיר דרך חשבון הבנק או באמצעות ניהול תיקים אישי בבית השקעות ואחרים באופן פאסיבי באמצעות קרנות הפנסיה וקופות הגמל. אך המציאות הכלכלית בה העולם כולו נמצא ביום, מציאות של חוסר ודאות כלכלית ושווקים רבים הנמצאים במצב בעייתי במיוחד, הופכת ניהול תיק השקעות רווחי ונכון מבחינת פיזור וסיכון למשימה מורכבת וקשה יותר מבעבר. ניהול השקעות בתקופות של משבר וחוסר ודאות כלכלית הוא תחום מורכב ומקיף מאוד, השווקים משתנים והכל מאוד דינמי – כך שעל מנת לשמור על תשואות חיוביות ורמת סיכון רלבנטית, בפועל יש צורך בגורם ניהול תיקים מקצועי וייעודי.

אנשים רבים – וזו תכונה מאוד אנושית ונפוצה – מבצעים החלטות ניהול השקעות על פי תחושה או איזשהו רסיס מידע ששמעו, למשל רכישת מנייה על בסיס המלצה קצרה בעיתון, חבר שאומר משהו ומיד טלפון ליועץ ההשקעות לרכישת אג"ח כזו או אחרת. המציאות הפיננסית כמובן מורכבת יותר, כך שנכון שבפעמים מסוימות לפעולה על בסיס מידע חלקי או תחושת בטן יכולה להיות תוצאה חיובית ורווחית, לאורך זמן ניהול תיק השקעות מחייב ידע ומקצועיות. ניהול תיקים במציאות כלכלית לא ברורה ומשתנה תמידית מחייב יכולת אנליטית וכלים לקבלת כל המידע על מנת לקבל החלטות מושכלות לגבי ניהול תיק השקעות של לקוח.

ניהול תיק השקעות על פי רמת סיכון מוגדרת

לכל משקיע יש פרופיל סיכון המתאים לו, יש אוהבי סיכון שמוכנים להשקיע אחוזים ניכרים מהתיק בנכסים מסוכנים יחסית ויש שונאי סיכון שמעדיפים להיצמד לנכסים הבטוחים יותר. ניהול השקעות בשנים האחרונות לימד את כולנו כי אין דבר כזה נכסים חסרי סיכון. בכל השקעה פיננסית יש סיכון מסוים, שניתן בהחלט לחזותו מראש ולפעול בהתאם – כמובן שיש נכסים מסוכנים יותר ומסוכנים פחות! ניהול תיקים מחייב בכל מקרה עבודה על פי רמת סיכון מוגדרת לכל משקיע ספציפי, כך שחלוקת הנכסים בתיק נעשית על פי הגדרה זו. במציאות כלכלית לא ודאית ולא ברורה, קביעת רמת הסיכון הזו חשובה אף יותר וכמו כן ניהול תיק מחייב דינמיות והיכרות מעמיקה עם השווקים – כי נכסים בטוחים יכולים במהרה להפוך למסוכנים, מצב אשר בו בהחלט עדיף כי ניהול השקעות יתבצע ע"י גורם ניהול תיקים שיכול לקבל את המידע ולבצע החלטות בזמן אמת.

עדיפות למנהלי תיקים מקצועיים

אמנם יש רבים אשר מבצעים ניהול תיק השקעות עצמאי או בעזרת יועצי ההשקעות בבנקים וישנם משקיעים אשר מעדיפים השקעות פאסיביות בשוק עצמו ולא בנכסים פרטניים – אך המציאות מוכיחה כי ניהול השקעות מקצועי בידי גורם ניהול תיקים מקצועי מאפשרת ראש שקט ותשואות חיוביות  לאורך זמן. גם בניהול השקעות פאסיבי יש לדעת באילו תעודות סל להשקיע, גורם ניהול תיק השקעות מקצועי ואישי מקבל את כל המידע מהשוק וממחלקת המחקר, יש יישום של בקרה וניהול סיכונים. ההשקעות הן בסופו של דבר דינמיות, מושכלות ומותאמות יותר למצב בשווקים ולהגדרת פרופיל תיק ההשקעות של כל לקוח.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי

כתוב תגובה

פרסומת