אוק 15, 2012
admin

טיפול שורש – רגע לפני קבלת הטיפול, כדאי לקרוא

רבים מאיתנו נוהגים לבקר את רופא השיניים שלנו כמה פעמים שנה. לעיתים זה נעשה במסגרת טיפולים מורכבים כמו טיפול שורש או יישור שיניים ולעיתים לצורך ביקורת או ניקוי שן. הפתרונות המתקדמים המוצעים כיום בתחום רפואת השיניים מעמידים לרשות רופאי השיניים את הכלים הטובים ביותר כדי לבצע את הטיפולים השונים. אם אתם זקוקים לטיפול שורש, המאמר הבא הוא במיוחד בשבילכם

באילו מצבים מוצע טיפול שורש

הוא נחשב אחד הטיפולים הנפוצים ביותר, לצד יישור שיניים. טיפול שורש, המוצע על ידי רופאי שיניים רבים, ניתן במקרים שונים. טיפול שורש מוצע במקרים בהם ישנה עששת חמורה במיוחד, העשויה לפגוע בכלי הדם ובעצבים בשל חדירתה אל מעמקי השן. טיפול שורש מוצע במקרים בהם נגרם נזק כלשהו לשן, לרבות שבר או סדק חמור. טיפול זה מאפשר להימנע מעקירת השן ובחירה בטיפול אחר, אלטרנטיבי. במקרים בהם מופיעים תסמינים שונים, כמו כאבים חזקים בשיניים, רגישות עזה לקור או לחום או נפיחות רבה מאד בחניכיים, חשוב לפנות בהקדם אל רופא השיניים לצורך בחינת המקום וביצוע הטיפול הרלוונטי, שבמצבים שונים מתברר שהינו טיפול שורש.

כיצד זה נעשה

בזכות האמצעים הטכנולוגיים המובילים והפתרונות המתקדמים, כמו כתר זירקוניה או פתרונות לצורך יישור שיניים, המוכיחים את עצמם כיעילים מאד, גם במסגרת טיפול שורש ניתן לבצע זאת באופן מתקדם כדי להשיג תוצאות מוצלחות. טיפול זה, ממש כמו יישור שיניים ובחירה של כתר זירקוניה, מתבצע קודם כל על ידי אבחון מקדים. יישור שיניים, למשל, מצריך מדידה ובדיקת השיניים כדי להציע פתרון יישור שיניים מתקדם ובעיקר מתאים. אותו הדבר נכון לגבי טיפולי שורש או שימוש בכתרים שונים, כמו כתר זירקוניה. במסגרת האבחון ניתן לבדוק את השן, ניתן לבדוק את המקום עצמו שבו יתבצע הטיפול ולהחליט על ההליך הטיפולי הטוב ביותר.

לאחר האבחון, מתחיל הטיפול עצמו, שנעשה במסגרת הרדמה מקומית בלבד. רופא השיניים מנקה את האזור, שבו יתבצע טיפול שורש זה, ומעצב, בהתאם, את תעלות השורש. לעיתים, במסגרת הטיפול, נעשה שימוש גם בכתרים, כמו כתר זירקוניה, הנחשבים לאחד הפיתוחים המובילים בתחום. כתר זירקוניה הינו כתר חרסינה איכותי, עמיד מאד ומזכיר בצורתו ובצבעו את השיניים המקוריות. כתר זירקוניה עוזר לשחזר באופן מדויק, ככל האפשר, את השן ולהשיג מראה טבעי.

לאחר שהכין רופא השיניים את האזור המטופל, הוא נעזר בחומר מילוי מיוחד, המאפשר לסתום את המקום ולמנוע את חדירתם של חיידקים אל השן, אל תעלות השורש ואל האזור כולו. כמו במסגרת יישור שיניים, גם כאן נדרשת רמת מקצועיות גבוהה ביותר מצידו של רופא השיניים על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. בין אם זה יישור שיניים, שימוש בכתרים כמו כתר זירקוניה או טיפול שורש סטנדרטי, שלב המעקב הוא החשוב מכל. על רופא השיניים לבדוק שאכן השיג את התוצאות הרצויות וכי המקום נרפא לחלוטין.

כתוב תגובה

פרסומת