נוב 10, 2013
Admin

מאיזה סוג עץ מומלץ לרכוש פינות אוכל במבצע?

מבצעים של סוף עונה מזמינים את הקהל הרחב לרכוש פינות אוכל במחיר אטרקטיבי, אך מצחיק לגלות שמה שנרכש בחנות אחת במחיר מבצע, נמכר באופן קבוע בחנות אחרת במחיר נמוך. איזה עץ באמת נחשב יקר, ואכן כדאי להמתין בסבלנות ולרכוש פינת אוכל במבצע, העשויה ממנו?

פינות אוכל איכותיות בנויות מעצים שעברו תהליכי עיבוד שונים כגון ריסוס מזיקים וייבוש מיוחד. הצביעה חשובה משום שהיא מאפשרת הגנה על המוצר מעבר לאסתטיקה וליופי. ככל ששכבות הצבע רבות יותר, כך הן משבחות את המוצר, מגנות מפני שריטות ומפני החום של כלי ההגשה. העמידות נוצרת בשל חומרי גלם איכותיים ותהליך ייצור מקצועי, והמחיר של העץ משתנה בהתאם לאופן הגידול, לטיפול הנדרש ולקלות בו ניתן לעבד אותו.

מאיזה עץ מומלץ לרכוש פינות אוכל במבצע?

עץ בוק הוא עץ קשה יותר מאשר עץ האלון האירופאי ועץ המייפל. הוא נוח לעיבוד בגלל מבנה הסיבים שלו ונחשב עמיד מפני זעזועים. הוא מיובא מחו"ל ולכן מתקשה לעמוד לתנאי מזג האוויר בארץ, עובדה זו דורשת תשומת לב וטיפול נכון. הוא שכיח מאוד ולכן זול.

עץ מייפל גדל בחו"ל ולכן גם הוא עלול להתבלות בשל האקלים בארץ. עמידותו תלויה בטיפול המקצועי שעבר עד לרמת הגימור ולטיפול השוטף (ניקיון וחומרים משמרי מראה). הוא נשחק בצורה איטית יחסית וניתן לבחור בין שתי אפשרויות: רכה וקשה, למרות שחשוב לציין שגם גרסתו הרכה היא קשה יחסית (הוא מוכר כרמה 5 על סרגל 1-5). העץ חלק כמו עץ בוק ואינו מחוספס כמו עץ ההוונגה והאלון הקשה. שתי הגרסאות זולות יחסית, הגרסה הרכה נוחה יותר לעיבוד בגלל מבנה הסיבים.

פינת אוכל במבצע העשויה מעץ מהגוני היא קנייה מומלצת משום שהעץ נחשב יפהפה אך יקר. הוא עדין יותר (ברמה 2 על סרגל 1-5), אך שכבת לכה איכותית מהווה שכבת מגן אפקטיבית עבורו. גם עץ האגוז החזק (ברמה 4 על סרגל 1-5) הוא אסתטי אך יקר.

לסיכום, אכן מומלץ להמתין לרכישה של פינות אוכל במבצע כאשר מדובר בעץ יקר, אך חשוב לבחון את סוג העץ ולברר באשר לטיפול שעבר (ליטוש, צבע ולכה). איכותו לאורך השנים נמדדת בהתאם לטיבו (מידת הקושי ועמידות באקלים בארץ), בהתאם לטיפול שהוא מקבל בבית היוצר ובהתאם לדרך בה יטפלו בו במהלך השנים הבאות בבית הקונה. להזכירכם: הבוק והמייפל זולים יחסית לעומת המהגוני והאגוז.

למידע נוסף: דלתות כניסה מעוצבות

כתוב תגובה

פרסומת