נוב 12, 2013
Admin

חיזוק מבנים- מדוע וכיצד לעשות זאת?

מדי פעם, כאשר הולכים בערים, הן באזורי מגורים והן באזורי תעשיה, נתקלים בשלטים המכריזים על מבנה מסוכן או מבנה מועמד להריסה. גם אם בית נראה לנו כדבר החזק והעמיד ביותר שישנו, הדבר אינו כך. אפילו מבנים הבנויים מבטון, מתכת או כל חומר אחר המצטייר כחומר חסין מאוד, נדונים בסופו של דבר לההרס. היסודות או העמודים נחלשים, הקורות נחלשות ושברי טיח מתחילים ליפול. הדבר מסכן את הדיירים אם מדובר על מבנה מגורים או עובדים אם זהו מבנה ציבורי או תעשייתי. על מנת למנוע הריסה ובניה חדשה, ניתן לבצע חיזוק מבנים על ידי חברה המומחית בתחום.

מתי נדרש חיזוק מבנים?

החיזוק נדרש, כאמור, כאשר המבנה מגלה סימני חולשה בצורה של התקלפות הקירות, סדקים או שבירת חלקי טיח. אין צורך לחכות עד שהבניין יתחיל להוות סכנה. ניתן להקדים תרופה למכה ולחזק את יסודות הבניין עוד קודם לכן. סביר כי ככל שהחיזוק יתבצע מוקדם יותר כך גם עלותו תהיה נמוכה יותר. מלבד חיזוק מבנים אשר הגיעו למצב שמתחיל להוות סיכון, בשנים האחרונות נכנס לתוקף פרוייקט תמ"א 38 שהוא פרוייקט של חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה. באופן כללי, כל המבנים אשר נבנו עד שנות השמונים זקוקים לכך כי אינם עומדים בתקנים הנדרשים לעמידות בפני רעידות אדמה.

מה כולל חיזוק מבנים סטנדרטי?

חיזוק סטנדרטי של מבנה יכלול חיזוק של שלד הבניין והעמודים במידה ועמודים משמשים לו כבסיס, חיזוק יסודותיו של הבניין, חיזוק חלקי הבטון והבלוקים של הבניין. לרוב כולל החיזוק גם שיפוץ קוסמטי הבא בצורה של צביעה מחדש, שיפוץ הכניסה לבניין, עבודות טיח. ניתן להגדיל ולעשות ואף להחליף צנרת, לשפץ חניות או כל אזור אחר בבניין אותו מעוניינים הדיירים לשפץ.

מה כולל תמ"א 38?

תמ"א 38, מתוקף היותו פרוייקט חיזוק מבנים מפני רעידות אדמה אשר מסובסד על ידי המדינה הוא מורכב יותר. מלבד החיזוק עצמו שכולל גם הקפת הבניין בחגורת בטון שתגן עליו, הוא כולל דברים נוספים. תמריצו של הקבלן המבצע הוא הוספת קומה אחת או שתיים בהן יבנה דירות חדשות בבעלותו. בעקבות זכות זו כולל הפרוייקט גם הרחבה של הדירות הקיימות באמצעות ממ"ד ומרפסת שמש, שיפוץ כללי של הבניין והוספת מעלית ומקומות חניה נוספים. הדבר נועד לכך שהדיירים יקבלו בונוס כלשהו עבור הסכמתם לבניה נוספת והסכמתם לכניסה לתקופה לא מבוטלת של שיפוצים.

כתוב תגובה

פרסומת