נוב 18, 2013
Admin

עורך דין גירושין – להשאיר את הכעס והמריבות מאחור

שיעורי הגירושין בארץ, בדומה למדינות מערביות אחרות, נמצאים כל העת במגמת עליה, כאשר נכון להיום בערך אחד מתוך שלושה זוגות מפרק את התא המשפחתי שבנה ביחד. גירושין הם ההליך החוקי והפורמאלי המסיים את קשר הנישואין בין שני בני זוג, לאחר חתימת שני הצדדים על הסכם גירושין וביצוע טקס מתן הגט. בישראל מתנהל הדיון בסוגיות הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה, לרוב בלווי של עו"ד גירושין, שזו התמחותו, או בבית הדין הרבני. במקרים בהם מסרב אחד מהצדדים להתגרש – הגבר או האישה, מסייע אחד מבתי הדין לתובע הגט רק באם "עילת הגירושין" שהציג נמצאה מוצדקת בעיניו. סוגיית חלוקת הרכוש מתנהלת גם היא באחת מערכאות אלה בהתאם להחלטתו של בן הזוג שהגיש את תביעת הגירושין. לא אחת מעוררת דווקא סוגיה זו מאבקים קשים בין בני הזוג, ובהתאם לכך, נהוגים היום יותר ויותר בני זוג לחתום על הסכם ממון אצל עורך דין גירושין עוד בטרם הכניסה לחופה. מטרתו של הסכם זה היא למנוע מראש בעיות במקרה וחלילה יחליטו בני הזוג להתגרש. 

גירושין – קצת רקע

בישראל קיימים שני סוגי הליכי גירושין; גירושין בהסכמה של שני בני הזוג או גירושין ללא הסכמה של אחד מבני הזוג. במקרה השני מוגשת תביעת גירושין לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני. כאשר מבקשים שני בני הזוג להתגרש מתוך הסכמה, לרוב לא ידרוש בית הדין את מרכיב "עילת הגירושין המוצדקת" על מנת לחתום על ההסכם. עם זאת, במקרים של תביעת גירושין יידרש התובע להציג עילת גירושין מוצדקת במטרה לנסות ולהגיע להסכמה בין הצדדים על ביצוע הגירושין. לאחר הגעה להסכמה בנושאים שבמחלוקת, כדוגמת: הרכוש המשותף, דמי המזונות והמשומרת, נתחם הסכם הגירושין וניתן לעבור לשלב מתן הגט. אמנם שלב מתן הגט הוא טקסי במהותו אך עליו להיעשות מתוך רצון חופשי של שני בני הזוג. בעבר לעומת זאת, ניתן היה לתת גט גם בניגוד לרצונה של האישה. בשל אופיו, מתנהל טקס מתן הגט בהתאם למסורת יהודית ארוכת שנים ומתקיים רק בבית הדין הרבני.

גירושין – אפשר גם אחרת

הליך הגירושין איננו פשוט עבור המעורבים בו, לא מבחינה רגשית ולא מבחינה מעשית. מסיבה זו, נוהגים מרבית המבקשים להתגרש לפנות לשירותי עו"ד גירושין ולסיים את התהליך במקצועיות ובמהירות האפשרית.  עם זאת, לצערנו, רוב מקרי הגירושין בארץ מלווים במחלוקות, במריבות ובסכסוכים קשים. לעיתים גורמים סכסוכים אלה לעיכוב הליך הגירושין או אפילו למניעתו. חתימה על הסכם ממון לפני החתונה, פנייה להליך גישור או הסתייעות בשירותיו המקצועיים של עורך דין גירושין הן שלוש דרכים יעילות לקצר את התהליך ולסיימו בדרכי שלום וברוח טובה.

כתוב תגובה

פרסומת