אפר 24, 2014
Admin

ניהול תיק השקעות באופן עצמאי – האם זה כדאי?

שוק ההון מהווה כיום את אחד מאפיקי ההשקעה הפופולאריים ביותר, ועוד ועוד ישראליים מצטרפים אל מעגל המשקיעים כדי לגרוף רווחים וליהנות מביטחון כלכלי. אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים בשוק ההון, ומתלבטים האם לנהל את תיק ההשקעות שלכם באופן עצמאי או למצוא בית השקעות, שיעשה זאת עבורכם, קבלו את כל המידע הדרוש לכם כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.

ניהול השקעות בשיטת "עשה זאת בעצמך" –  חסרונות שרצוי לתת עליהם את הדעת

משקיעים רבים מתפתים לקחת על עצמם את ניהול ההשקעה שלהם במקום להפקידו בידי גוף מקצועי, זאת כדי לחסוך בעמלות שגובה בית ההשקעות. על אף שגובה העמלות עומד על סכומים, שנעים בין אחוז אחד לשני אחוזים בלבד משווי התיק, כאשר גובה התיק המנוהל עומד על מיליון שקלים, העמלה היא גבוה מאוד, וישנם משקיעים שרוצים להימנע מתשלום גבוה כל כך באמצעות ניהול השקעות עצמאי. העניין הוא, שניהול תיקי השקעות בשיטת "עשה זאת בעצמך" טומן בחובו מספר סיכונים וחסרונות, שרצוי לקחת בחשבון לפני שמקבלים החלטה.

ראשית, ניהול תיקי השקעות מצריך ידע והיכרות עם שוק ההון, ויכולת לזהות מגמות עכשוויות ולבצע תחזיות הנוגעות למגמות העתידות להתרחש במסחר המניות. רק מי שיש לו את המיומנויות הללו יוכל להכריע היכן כדאי להשקיע כדי למקסם רווחים. ברוב המקרים, למשקיעים, בייחוד לאלה הנמצאים בתחילת דרכם, אין את היכולות הללו, והתוצאה היא הפסדים, אכזבה ועוגמת נפש. שנית, ניהול השקעות באופן עצמאי מצריך זמן ופניות. במציאות, שהיא כל כך עמוסה, לחוצה ומלאה במחוייבויות, לעבודה ולמשפחה כאחד, המשקיע הממוצע יתקשה למצוא זמן מספק להקדיש לטובת מעקב רציף אחר מגמות המסחר היומיות. על כן, העברת ניהול התיק לגוף מקצועי עשויה להיות אופציה טובה, שגם תגדיל את הסיכויים כי ניתן יהיה להרוויח.

להישאר קרחים משני הצדדים

שלישית, משקיעים רבים, שבוחרים לנהל את תיק ההשקעות שלהם בעצמם נרשמים לקורסים לניהול תיק השקעות כדי לרכוש את כל הכלים האסטרטגיים והפיננסיים לניהול תיק ההשקעות שלהם באופן עצמאי. מהר מאוד המשקיעים הללו מגלים שהם מתקשים לבצע "ג'גלינג" בין העבודה לבין המשפחה לבין הלימודים, וכאשר התסכול עולה, הם פורשים מהקורס ויוצאים קרחים משני הצדדים – גם חסרי הבנה בכל מה שקשור לשוק ההון ולעולם הבורסה, וגם ללא אפיק השקעה שנראה אטרקטיבי ומושך. תנו את הדעת לכל הפרמטרים הללו, ואל תהיו פזיזים בקבלת ההחלטה לנהל את תיק ההשקעות שלכם בעצמיכם. זה עלול לעלות לכם ביוקר!

 

כתוב תגובה

פרסומת