מאי 19, 2014
Admin

כיצד יכול עסק לשרוד בשוק התחרותי של היום?

אם בעבר היתה מכולת שכונתית אחת, ספר אחד שאצלו הסתפרו כולם או ירקן אחד אצלו רכשו כולם ירקות, היום אין זה כך. בכל ענף כלכלי ישנן אין ספור אפשרויות ואין ספור עסקים המציעים את אותה סחורה. אמנם יכולים להיות הבדלי מחירים או הבדלים באיכות הסחורה בין עסק אחד לאחר אך גם כאן הפערים מצטמצמים. נוסף על ריבוי העסקים הממשיים- החנויות אליהן אנו מגיעים בכדי לקנות, נוספה היום האפשרות לרכישה באינטרנט בחנויות וירטואליות. כיצד יכול היום עסק להבליט את עצמו ולרכוש את קהל הלקוחות הנאמן לו?

לבלוט ברשת

היום האינטרנט הוא פלטפורמה מרכזית דרכה אנו מוסרים או מקבלים מידע. עסק אשר מעוניין לחשוף את עצמו ולהצליח צריך לנצל את כל  הכלים המוצעים ברשת בכדי לקדם את עצמו. כמובן שראשית יש לבנות אתר אטרקטיבי אשר ימשוך אליו גולשים באמצעות הצד התוכני והויזואלי שלו. כעת יש לקדם אותו בכל דרך: לבצע קידום אתרים אורגני או קידום ממומן בעזרת גוגל. כל אלה יביאו יותר תנועה לאתר. דרך נוספת היא פורטל לעסקים. כאשר עסק מופיע באינדקס, במיוחד כאשר מדובר על פורטל לעסקים ידוע ומוכר, יש בכך הוכחה לאמינות, יושר וגם מקצועיות משום שישנם פורטלים הדורשים מבעל העסק להציג תעודות המוכיחות זאת ובכך מבצעים סינון ראשונ יעבור הגולש.

הקמת מועדון לקוחות כדרך לשמר לקוחות

חשיפת העסק לגולשים וללקוחות פוטנציאלים בכלל באמצעות פרסום אינה מספיקה. כאשר מגיע הקהל הפוטנציאלי ומתחיל ברכישה יש לשמר אותו. דרך מצויינת לכך היא הקמת מועדון לקוחות. מועדון הלקוחות מאפשר רווח לשני הצדדים. בעל העסק מרויח לקוחות נאמנים והלקוחות זוכים לרכוש את מוצריו של העסק בהנחה לאחר צבירת נקודות או זוכים למבצעים הייחודיים רק להם. רישום לקוח במועדון אינו מספיק. על בעל העסק להקפיד על שמירה על קשר רציף עימו.

להתקדם באמצעות הוזלת עלויות

על מנת שהעסק יוכל לספק ללקוחותיו מבצעים והטבות ועדיין להשיג את יעדיו הכלכליים הוא צריך למצוא לעצמו גב. ישנם היום מספר פתרונות לעסקים קטנים ובינוניים. אחד מהם הוא מועדון צרכנות. מועדון זה מאגד תחת קורת גג אחת מספר עסקים קטנים אשר אינם בעלי כוח רב מספיק בכדי לקבל מחירים משתלמים מן הספקים או הטבות. מועדוני צרכנות מהווים פתרונות לעסקים אלה בכך שהם דואגים להשגת מחירים משתלמים יותר, מה שנותן לכל אחד מהעסקים את האפשרות להיטיב עם לקוחותיו ועובדיו ולצמוח.

כתוב תגובה

פרסומת