יונ 11, 2014
Admin

תוכן ברשת האינטרנט

כולם מספרים כמה מידע יש ברשת האינטרנט, כיצד כל העולם כולו נפרש לרגלינו ורק ממתין לכך שנקרא בו, נלמד ממנו ונתקדם. מן העבר האחר, אנו שומעים מפעם לפעם רופאים שמדברים על הסכנה שבאבחון עצמי שאנשים עושים לעצמם או לקרובים להם, באמצעות מידע שהם מוצאים באינטרנט. האמירה הזו בשינויים המתאימים, נכונה לגבי כל כתיבה שיווקית, ודאי כזו שיש בה אלמנט של הפצה המונית, כמו זו של כתיבה שיווקית לאינטרנט. קיים ביקוש גבוה לכותבי תכנים, על אף שהתכנים שהם מנפיקים בהתאם לצורכי בעלי אתר זה או אחר, אינם נובעים בהכרח ממומחיות בתחום הכתיבה או מחקירת התחום. הביקוש אינו מיתרגם לשכר גבוה פר מאמר לאותם אנשי תוכן והדבר מעלה חשש שעומס המידע הקיים באינטרנט אינו נובע מחומר איכותי דווקא.                                                                                                                   

ניתן היה להסיק מנפילתם של ענקי תקשורת מודפסת בתקופת האינטרנט כי הביקוש לתוכן עבר מן העולם, אולם קשה להניח כך. תמיד תהיה דרישה לתוכן של ממש, אם כי עומס המידע הקיים ברשת האינטרנט מוביל אנשים לשאוף שלא לשלם עבור התוכן שהם צורכים. אכן, העיתונים היומיים המודפסים נמצאים במצב כה קשה בישראל, עד כי הם החלו נעלמים בתקופה האחרונה, אבל הביקוש לתוכן עבור רשת האינטרנט שריר וקיים ואולי אף גבוה יותר מבעבר. כיצד יוכלו צרכני התוכן לצרוך מידע אמין, רלבנטי ונכון, כאשר האנשים שהיו אמונים על הכתיבה הזו ושמם התנוסס בראשה של כל כתבה עיתונאית, אינם מסוגלים להתפרנס מהכתיבה האיכותית. עולה צורך ממשי בסיווג כתיבה לכזו שנובעת ממניעים זרים לתוכן המוצע לעומת כזו הבאה לסקר באופן אובייקטיבי, ככל שניתן, את הנושא המדובר.

הצד השני של המטבע הוא שכתיבה כזו או אחרת איננה בהכרח דבר לא תקין. קיים הרי הצורך האמיתי ביצרני כתיבה שיווקית כיוון שרשת האינטרנט הפכה לפלטפורמה שיווקית ממדרגה ראשונה. אנשים פונים לאינטרנט כדי לבצע רכישות של מוצרים או שירותים שונים ואפילו פונים ישירות לאתרים המציעים להם את מרכולתם כדי לקבל מידע על המוצר שהם מעוניינים בו. על אתרים כאלה מוטלת אחריות חברתית וגם משפטית לספק מידע אמין, גם אם הוא נמצא חוסה תחת כתיבה שיווקית לאינטרנט, מבלי שיפגעו העסקים שלהם. העדרו של גילוי נאות מצד מי שמוכר מוצר או מספק שירות, מזכה את הרוכש בזכויות שונות ויתכן שגם הופכת ללא כדאית את האפשרות לכתיבה מסלפת של מידע לגביהם. התקווה היחידה היא שצרכני המידע לא יפגעו.

כתוב תגובה

פרסומת