יונ 12, 2014
Admin

רשלנות רפואית במהלך ניתוח

ניתוח, בכל תחום רפואי שהוא, נחשב למהלך מורכב ופולשני המחייב את הרופא המטפל ואת הרופא המנתח לנקוט בזהירות מירבית הן במהלך קבלת ההחלטה האם אכן הניתוח הוא הפעולה הטובה ביותר לפתרון בעייתו של המטופל, הן בהתאמת סוג הניתוח והן במהלך הניתוח עצמו. לא מעט מקרים של רשלנות רפואית מתרחשים באחד או יותר מאותם שלבי הניתוח. אמנם תביעה לאחר שנגרם נזק לא תחזיר את הגלגל לאחור אבל יכולה לסייע למטופל להמשיך את חייו ביתר קלות גם לאחר שנפגע.                                    

הסיבות המרכזיות למקרי רשלנות רפואית בישראל

באופן כללי, נמצא כי מקרים רבים של רשלנות רפואית בניתוחים ובכלל נובעים מהעומס האדיר שקיים בבתי החולים הציבוריים בארץ. חוסר במיטות בהן יוכלו המטופלים להיות מאושפזים למשך זמן מתאים או חוסר ברופאים מיומנים שיבצעו את הניתוח או לפחות יהיו נוכחים וישגיחו על מהלך  הניתוח גורמים לכשלים ולפגיעות במטופלים המובילים לתביעות. עם זאת, גם תשאול ואיסוף נתונים רפואיים לא מספקים שמביאים לקבלת החלטות לא נכונה באשר להתאמת הניתוח למטופל או חוסר שקיפות- אי מתן הסבר מספיק הכולל פירוט מהלך הניתוח, הסיכונים שבו או פירוט הוראות הכנה לניתוח או הוראות להתנהלות לאחר סיומו יכולים להביא למקרים בהם יפגע המטופל.

כיצד יש לפעול בכדי להגיש תביעה?

על מנת להגיש תביעה יש לבחור קודם כל עורך דין. חשוב לפנות לעורך דין העוסק בתחום. פעמים רבות מדובר על עורך דין נזיקין שהחליט להתמקד בתחום. עורך דין נזיקין עוסק בנזקי גוף שנגרמו עקב סיבות אחרות כמו תאונות דרכים או תאונות עבודה ולכן יש לוודא כי אכן מדובר בעורך דין אשר מומחיותו היא רשלנות במקרים רפואיים. כדאי לוודא כי אותו עורך דין כבר עסק בטיפול בתיקים דומים. הניסיון הוא המפתח להצלחה בתביעה וקבלת פיצוי. הוכחת הקשר הסיבתי בין הניתוח לנזק אינה פשוטה ועל עורך הדין להיות מומחה בתחום. לאחר בחירת עורך הדין יש לאסוף מסמכים רבים ככל שניתן כמו החומר הרפואי שנאסף לפני הניתוח ותיק הניתוח עצמו. יש להשיג גם חוות דעת מקצועית מגורם המומחה בתחום בו נערך הניתוח. עם כל החומר שנאסף יש להגיע לעורך הדין שנבחר בכדי שיוכל לראות מהם הטיעונים אותם יוכל להציג.

עד מתי ניתן להגיש תביעה?

תביעה בתחום זה ניתן להגיש עד שבע שנים מאז המקרה. במידה ומדובר על קטין הוא יוכל להגיש את התביעה עד שבע שנים מרגע הגיעו לגיל 18, כלומר עד גיל 25. עובדה זו היא חשובה כי תביעות מעבר לזמן זה לא יתקבלו.

כתוב תגובה

פרסומת