יונ 12, 2014
Admin

כיצד לנהוג במקרה של רשלנות רפואית בלידה

לידה וההריון המקדים לה נחשבים לתהליכים מופלאים ולסוג של שיא בחייה של כל אישה. גם מבחינה פיזית זהו תהליך אשר כל מערכות הגוף לוקחות בו חלק ובמהלכו מתרחשים שינויים גופניים רבים. הריון אינו בהכרח פשוט אך במבט לאחור כל אישה תעיד כי זהו תהליך מופלא שתוצאתו היא מופלאה עוד יותר. עם זאת, כיוון שזהו תהליך יוצא דופן והלידה היא פעולה דרסטית לגוף ההשגחה הרפואית על התהליך היא קריטית. בשל כך, ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בלידה שהם בעלי השלכות על חייה של האישה ו/או העובר ולאחר מכן הוולד למשך כל חייהם.                                                                                                    

האם כל טעות נחשבת לרשלנות?

תהליך ההריון הוא כאמור תהליך מורכב בו מעורבות מערכות שונות בגוף, החל מהמערכת ההורמונלית ועד למערכת הנשימה. במהלך ההריון ובמיוחד במהלך הלידה נדרש הרופא המטפל לקחת החלטות גורליות בלחץ של זמן. לכן, לא כל נזק שנגרם ליולדת או לעובר במהלך ההריון או נזק שנגרם לאחד מהם במהלך הלידה נחשב לרשלנות. רשלנות רפואית בלידה נחשבת למצב בו המיומנות או מידת הזהירות בהם נקט הרופא נחשבים לבלתי סבירים ואשר מאדם מקצועי בתחום לא מצופה לנקוט בהם. רשלנות נחשבת לכל מעשה בלתי סביר במהלך ההריון או הלידה: אי שליחת היולדת לבדיקות מתאימות שיביאו לגילוי מחלות המחייבות שינוי אורח חיים כמו סכרת הריון או רעלת הריון, חוסר שימת לב למומים בעובר במהלך סקירת מערכות או בדיקה אחרת וכל פעולה במהלך הלידה שהביאה לסיבוך שכל רופא בר דעת היה נוהג באופן שונה.

מה אם כן יש לעשות?

על מנת לתבוע במקרה זה יש קודם כל למצוא עורך דין מתאים. הוא צריך להיות מומחה בתחום רשלנות הרפואית אך במידה ונגרם נזק שמביא, למשל, לאובדן כושר עבודה כדאי שיהיה גם עורך דין ביטוח. כך יהיה ניתן לתפוס שתי ציפורים במכה. עורך דין ביטוח יסייע לתביעת חברת הביטוח במידה וישנו ביטוח מתאים. בכל מקרה יש קודם כל לאסוף את כל המסמכים הנדרשים בכדי להוכיח את הקשר הסיבתי שבין הפעולה השגויה או הפעולה שהיתה נדרשת אך לא נעשתה. המסמכים יכולים להיות התיק הרפואי של היולדת וכל תוצאות הבדיקות שנערכו לעובר. בנוסף יש להשיג חוות דעת רפואית מגורם אובייקטיבי ומומחה בתחום. בכל מקרה יש לפנות לעורך דין שהתנסה בתיקים דומים ויוכל ביתר קלות להוכיח את הקשר הסיבתי שבין הפעולה לתוצאה.

כתוב תגובה

פרסומת