יונ 12, 2014
Admin

אלומיניום- מתכת רב תכליתית בבית ובחוץ

אם בכל תקופה ישנו החומר שנחשב ללהיט התורן ועושים בו שימוש במוצרים שונים, אין ספק כי זוהי תקופתו של האלומיניום. האלומיניום הוא מתכת חזקה, קלה, נוחה לעיבוד וגם לא מחלידה כמו ברזל כך שניתן לעשות בה שימושים רבים גם בבית וגם מחוצה לו. ניתן לראות היום עבודות אלומיניום בהן הוא משמש כבסיס ומשולב עם חומרים אחרים כגון זכוכית או גבס. באלומיניום נעשה שימוש בריהוט גן, פרגולות, מרפסות וחניות כאשר ישנן חברות כמו עילית אלומיניום המתמחות במיוחד בפריטים אלה.                                                   

פרופילים בלגיים- כשאלומיניום פוגש זכוכית

השילוב בין זכוכית לאלומיניום מחמיא לשני החומרים ומדגיש את היופי שבכל אחד מהם- החוזק והחסינות שבאלומיניום מול העדינות והשבריריות של הזכוכית. הפרופילים מהאלומיניום נעשים בצורות מגוונות המחלקות את המשטח למלבנים וריבועים בגדלים שונים- לרוב א- סימטריים. אם בעבר נעשה שימוש בפרופילים הבלגיים בעיקר לחלונות, היום מיישמים את השיטה גם בדלתות. השילוב מוסיף יופי רב למשטח- החלון או הדלת ונותן לו מראה יוקרתי. גם על האמבטיה השילוב אינו פוסח. בחדרי האמבטיה ניתן לראות יותר ויותר מקלחונים בעלי פרופיל אלומיניום העשויים זכוכית.

האלומיניום מפריד בין הבית לחוץ

עבודות אלומיניום פופולאריות במיוחד הן התריסים החשמליים. תריסים חשמליים עשויים אלומיניום בגלל חוזקו ועמידותו בפני רטיבות. בעזרת התריסים החשמליים ניתן לבחור במידת ההצללה ומידת כניסת האור המתאימה. ניתן לבחור בכניסת אור מלאה עם פתיחת התריס עד הסוף, דרך הצללה חלקית בדומה לתריס עם שלבים ועד לאטימה מוחלטת. היום תריסים חשמליים נהיים פופולארים יותר ויותר. אם בעבר נחשבו למותרות היום ניתן לראותם כמעט בכל בית, לפחות בפתח גדול כמו היציאה למרפסת, יציאה לחצר או בחלון גדול ומרכזי בבית.

פרגולות,חניות ובניה קלה

את הבניה באלומיניום לקחו עוד צעד קדימה. חברות כמו עילית אלומיניום מתמחות בשימוש באלומיניום מחוץ לבית ועם הזמן נוספים לו עוד ועוד שימושים. אם בעבר פרגולות היו עשויות בעיקר מעץ, היום האלומיניום מחליף את העץ במקרים רבים ולא בכדי. בניגוד לעץ שהוא חומר אורגני אשר נתון להשפעות מזג האויר ועשוי להתרחב או להתכווץ ואף להשחק, האלומיניום הוא יציב ואינו נתון להשפעות. עיצוב הפרגולות מתעדן עם הזמן. במידה וישנו ריהוט גן מאלומיניום נוצרת התאמה בין השניים. היום ניתן לראות גם חניות מאלומיניום ובניה קלה בעזרת לוחות אלומיניום.

כתוב תגובה

פרסומת