ספט 16, 2014
Admin

איך להתמודד עם פשיטת רגל?

פשיטת רגל הוא סוג של הליך משפטי שנועד לאפשר לחייב הנקלע לקשיים פיננסיים לשלם את החובות הרבים שלו, באופן שמצד אחד יאפשר לחייב לחיות בכבוד, ומנגד יאפשר לנושים שלו לגבות את כספם ממנו.                                                          

אנשים מגיעים למצב של משבר כלכלי אישי בעקבות סיבות שונות – אובדן מקום עבודה ואבטלה ממושכת, השקעה לא זהירה, נטילת הלוואות לא מבוקרת וכל סוג אחר של התנהלות פיננסית לא אחראית לאורך זמן. במצב זה, מתחילות להיערם תביעות משפטיות והליכים בהוצאה לפועל כנגד החייב, כאשר אין לו אפשרות מעשית לשלם את כל החובות.

כאשר נקלעים למצב כזה, יתכן שהאפשרות היחידה לצאת ממנו היא הכרזה על פשיטת רגל. כאשר פותח החייב בהליך של הכרזה זו, ההליכים השונים המנוהלים נגדו מעוכבים, ונקבע לו צו תשלומים חודשי אחד שאותו ישלם לכונס הנכסים הרשמי. הכונס הוא שמחלק את הסכום בין הנושים השונים. בסופו של דבר, יתכן והחייב יצליח לקבל הכרזה על הפטר, אשר למעשה מוחקת את יתרת החוב שלו (לעתים בהיקף של עשרות ומאות אלפי ₪) ויכולה להחזיר את החייב למסלול חיים נורמלי.

כמובן שהליכים אלה הם הליכים מורכבים, ומסיבה זו חשוב להצטייד בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל, אשר מכיר את התחום המורכב הזה על בוריו ויוכל להדריך את החייב בדבר ההיערכות להליך, אופן הצגת הפרטים השונים במהלכו, והדרך הנכונה להגיע לתוצאות המיטביות עבורו. כך, למשל, חשוב ביותר להציג בפני בית המשפט כי החייב מעוניין באמת לשלם את חובותיו, הוא לא מנסה להעלים רכוש והכנסות או לבצע מעשי הונאה אחרים כדי למנוע מנושיו לגבות את החוב.

יש חשיבות רבה לאופן הצגת הדברים בפני בית המשפט – צריך בעצם לספר לבית המשפט כיצד הגיע החייב למצב של פושט רגל, לתת תמונה שתיצור הזדהות עם מצבו, מבחינה משפחתית, נפשית, בריאותית, ולהציג בצורה הנכונה את ההיבטים הפיננסיים של פושט הרגל.

ההליכים בתחום משפטי זה ידועים כארוכים במיוחד, מה שמדגיש עוד יותר את הצורך בייעוץ משפטי של עורך דין פשיטת רגל, שמעבר לעצות המקצועיות, הגשת הבקשות הנכונות בעיתוי הנכון, ההתמודדות עם הצדדים המרובים שבתהליך – מהווה עבור החייב משענת אישית ורגשית שמסייעת לו באחת התקופות הקשות והרגישות בחייב, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה נפשית ולעתים גם בריאותית. הכל כדי שבסופו של התהליך יוכל החייב לצאת לדרך חדשה ולהשאיר מאחור את חובותיו הגבוהים.

כתוב תגובה

פרסומת