אוק 20, 2014
Admin

השתלת שיניים- כבר לא מסובך כמו בעבר

שיקום הפה הוא חלק חשוב מאוד מרפואת השיניים היום. בעבר השלימו אנשים עם העובדה שחסרה להם שן. אלה שכבר רוב השיניים לא היו כבר בפיהם התקינו תותבות נשלפות אשר תפקודן כשיניים אינו מלא. היום ישנה התקדמות רבה בתחום. לא זו בלבד שישנן השתלות שיניים באמצעותן מקבל המטופל שיניים הנראות ומתפקדות ממש כשיניים רגילות, התהליך גם הולך ונהיה פשוט וקצר יותר.                                                                                                                                                                                            

יתרונותיה של השתלת שיניים

השתלת שיניים מהווה תחליף מושלם לשן חסרה. השתל מחזיר לאזור בו היתה חסרה שן את יכולת הלעיסה. הפה מקבל את המראה הקודם שלו והשיניים הסמוכות לאזור השתל אינן נפגעות. שתל דנטלי, אגב, אינו סותר את הימצאותה של שן תותבת נשלפת אלא מחזק אותה ומשפר את יכולת הלעיסה שלה. שן תותבת נשלפת רחוקה מלהחליף באופן מלא את השן החסרה. הלעיסה איתה היא קשה ולא ניתן ללעוס באמצעותה כל מזון. הדבר פוגם ביכולת ההזנה של הגוף ובבריאות באופן כללי. בנוסף, את השיניים הנתמכות על ידי שתל קל יותר לנקות וכך ניתן לשמור על היגיינה טובה יותר של הפה.

מהי בדיוק השתלת שיניים

השתלת שיניים היא תהליך בו מוחדרים השתלים הדנטלים, שהם מבנים קבועים המחליפים את השן החסרה ומקובעים אל תוך עצם הלסת. השתל עצמו הוא בורג העשוי מטיטניום שעל גביו מולבש כתר או שהוא מחזק שן תותבת נשלפת במידה ויש. השתל עשוי טיטניום כי זוהי מתכת חזקה העומדת בפני חימצון.

מהם ההבדלים בין שיטות ההשתלה?

ישנן היום מספר שיטות לביצוע השתלות שיניים אשר נבדלות זו מזו בזמן בו הן נמשכות. בשיטת ההשתלה הישנה ישנה המתנה של מספר חודשים עד להנחת כתר זמני על גבי השתל. המתנה זו  נועדה לצמיחתה של עצם סביב השתל, מה שיביא לקיבועו בצורה טובה יותר. היום ישנן שיטות השתלה חדשות אשר בהן אין עוד צורך להמתנה זו והכתר הזמני מונח מיד לאחר החדרת השתל. שיטת ההשתלה החדישה ביותר היא השתלה ביום אחד בה כל השתלים והכתרים מונחים באותו יום כך שהמטופל יוצא לאחר ההשתלה כשהוא ללא שיניים חסרות כלל.

כיצד יש לנהוג לאחר ההשתלה

לאחר ההשתלה מקבלים הוראות מדוייקות מרופא השיניים באשר לדברים שאסור לעשות או שיש לעשות. העישון לדוגמה הוא אסור בתקופה הראשונית שלאחר ההשתלה. גם שימוש בקשיות לשתיה או התעמלות. לעומת זאת יש להקפיד בתקופה זו על שטיפת הפה במי מלח לחיטוי, אכילת מזונות רכים ושימוש באנטיביוטיקה על פי הוראות הרופא.

כתוב תגובה

פרסומת