ינו 16, 2015
Admin
סגור לתגובות על לימודי תואר ראשון

לימודי תואר ראשון

בעבר כרטיס הכניסה ההכרחי ללא מעט תפקידים מקצועיים היה רק תעודת הבגרות. אולם במרוצת השנים הדברים השתנו לא מעט כך שכיום תעודת תואר ראשון היא הכרטיס המשמעותי לעולם המקצועי. אין להמעיט בחשיבותה של תעודת הבגרות אולם היא בגדר מדרגה בלבד לקראת לימודי תואר ראשון או לימודי תואר שני. בדרך כלל ציוני הבגרות הם תנאי קבלה שאין בלתו בצירוף עם ציוני פסיכומטרי ללימודים מתקדמים. התעודה הניתנת לאחר תואר ראשון במדעי הרוח או החברה היא B.A- Bachelor of arts ועבור תואר ראשון במדעים ניתנת תעודה B.Sאו B.Sc.                                                                                     

משך הלימודים

בדרך כלל לימודי תואר ראשון נפרשים על פני שלוש עד ארבע שנות לימוד אקדמיות הכוללות בין שישה לשמונה סמסטרים, בין אם מדובר במכללה ובין אם באוניברסיטה. תארים באדריכלות או בתחומי ההנדסה עשויים לארוך בין ארבע לחמש שנים. ישנו מגוון רחב של קורסי לימוד במסגרת הלימודים לתואר בוגר. כל קורס כזה מעניק נקודות זכות לקראת קבלת התעודה. מתכונת הלימודים נחלקת לקורסים שהינם חובה שכוללים בדרך כלל קורסי מבוא ועוד כמה הכרחיים עבור לימודי המקצוע הנבחר.

דרישות מקדימות ונקודות זכות במסגרת תואר ראשון

בנוסף לקורסי החובה ישנם גם קורסי בחירה בהתמחות או במסגרת חטיבת לימוד, במסגרת קורסים כלליים שלא קשורים בהכרח למקצוע הנלמד כאשר מטרתם של אלו האחרונים הוא להעמיק את הידיעות והרחיב את האופקים. עבור כל תואר מציבה האוניברסיטה או המכללה דרישות מקדימות ולאחר מכן קובעת את כמות נקודות הזכות הכוללת שיש לצבור אותה במסגרת לימודי תואר ראשון או לימודי תואר שני. תואר ראשון במדעי הרוח מחייב צבירה של כמאה ועשרים נקודות זכות אשר מורכבות מכמה קורסים שונים.

שינויים ומהפכות בתחום ההשכלה בארץ ישראל

תחום ההשכלה בישראל במהלך השנים האחרונות עבר מהפכה של ממש זאת בעקבות מהפיכת המכללות בעיקר. עד לא מזמן נהוג היה ללמוד לקראת תואר ראשון באוניברסיטאות בלבד. אולם במרוצת השנים החלו לקום ולהתפתח יותר ויותר מכללות פרטיות לצד מכללות ציבוריות והאפשרות לקבל השכלה הפכה להרבה יותר נגישה וזמינה לקהל המועמדים מכל רחבי הארץ. מעבר לכך, גם תנאי הקבלה עבור לימודי תואר ראשון ירדו בצורה משמעותית לאחר שבירת המונופול שהיה בידיים הבלעדיות של האוניברסיטאות.

מכללות ואוניברסיטאות בדרך כלל דורשות ציוני בחינת בגרות בשילוב עם ציוני בחינת הפסיכומטרי, אולם ישנן מכללות כמו כן אוניברסיטאות אחרות שמקבלות סטודנטים גם ללא ציון בחינת פסיכומטרי.

לא ניתן להגיב

פרסומת