מרץ 14, 2015
Admin

בגידה באמון- זה לא חייב להיות הסוף

כל בגידה במערכת יחסים יוצרת משבר אמון חמור בין בני הזוג, והיא מהווה טלטלה משמעותית מאוד לזוגיות. לעיתים קרובות, הבגידה אינה באה מעצמה- תחת זאת, היא תוצאה של הרבה מאוד מועקות ומטענים רגשיים שהצטברו במהלך השנים, כך שהיא מהווה למעשה בריחה ופורקן מן הבעיות בבית. בקרב זוגות רבים באיזור רמת גן, הבגידה מהווה את תחילת הסוף של מערכת היחסים. אך זה לא חייב להיות המצב. ניתן, באמצעות שימוש בשירותי טיפול זוגי ברמת גן, דווקא להתחזק מן המשבר ולתקן את הזוגיות, או להגיע לפרידה בריאה.

טיפול במחלה ולא בתסמינים

כאמור, מעבר לתחושות הקשות והמובנות של רגשות אשם או בגידה באמון, הבגידה בבן או בת הזוג יכולה להעלות חשד למצב לא תקין של הזוגיות באופן כללי. פעמים רבות, משברים וקשיים בזוגיות נובעים ממסלול החיים. שינויים קיצוניים כגון מעבר דירה או ילד חדש עלולים לגרור משבר כזה. גם תקופות לחץ מבחינה נפשית או כלכלית עלולות לפגוע בזוגיות. מצבים כאלה גוררים עימותים קשים בין בני הזוג, חוסר תקשורת ולעיתים אף אובדן של הכבוד וההערכה זה לזו.

אך את המצבים האלה, קשים ככל שהם עלולים להראות, בדרך כלל ניתן לתקן על ידי טיפול זוגי רמת גן– ובלבד שיש מחויבות ורצון להצלחת התהליך מצידם של שני בני הזוג. חשוב מאוד להבין שהמצב לעולם לא יחזור להיות בדיוק כפי שהיה- זוהי תקופה חדשה בזוגיות. המפתח של הטיפול הזוגי הינו פתיחות כנה ואמיתית בין בני הזוג, שהייתה כה חסרה במצב של בגידה באמון. המטפל יעודד את בני הזוג לבטא את כל מה שהם חושבים ומרגישים, כמובן תוך מיתון של סערות והתפרצויות.

בשלב הראשוני של הטיפול הזוגי, אין מקום לעצות פרקטיות- רק לתקשורת. כך, צעד אחר צעד, שב האמון בבן הזוג שבגד. מי שבגד, מנגד, מתמודד פנים מול פנים עם רגשות האשמה המודחקים.  חלק מן הפגישות נערכות בנוכחות שני בני הזוג, ופגישות אחרות מתקיימות בנפרד.

לאחר יצירת התקשורת, יש מקום למחשבה על העתיד. המטפל מברר מהן הבעיות בזוגיות שגרמו לבגידה, וכיצד ניתן לתקן אותן. חשוב לבחון בצורה יסודית את אופי הזוגיות ואת אופן ההתנהלות שלה, ובכך לזהות מה ניתן לשנות ולשפר כדי להביא למצב טוב יותר. במצבים מסוימים, המסקנה המתבקשת היא שדווקא פרידה הינה הפתרון הרצוי, והמטפל יכול לסייע לעבור גם תהליך כזה בצורה חלקה ובריאה ככל הניתן.

בסיום הטיפול, על בני הזוג להבין שזוהי רק ההתחלה. מכאן, יש עוד דרך ארוכה של שיקום מערכת היחסים ובנייתה מחדש. התהליך דורש סבלנות ומאמץ, אך בסופו- ניתן להחזיר את האושר והסיפוק לבית.

כתוב תגובה

פרסומת