מאי 25, 2015
Admin

ניהול תיקי השקעות – מה חשוב לדעת?

אם אתם מעוניינים להשקיע את הכסף שלכם בשוק ההון, ניהול תיק השקעות יהווה את אחת הדרכים באמצעותן תוכלו להשביח את הכסף שלכם. במאמר זה נסביר מהו ניהול תיקים וכיצד נקבעת מדיניות ההשקעות שמתאימה ללקוח. תמהיל תיק השקעות תמיד ייבנה בהתאם למטרה שלשמה החליט הלקוח להשקיע את כספו בשוק ההון, התקופה בה הוא מעוניין להשקיע את כספו ורמת הסיכון אותה הוא מעוניין לקחת. חשוב לדעת שהכסף עצמו נשאר באותו בנק בו יש לכם חשבון בנק והניהול עצמו נעשה לאחר שתספקו הרשאה לבית ההשקעות בבנק. ניהול תיקי השקעות כולל את כל הוראות הביצוע של הקנייה והמכירה של אותם ניירות ערך מהם מורכב תיק ההשקעות שלכם. חשוב לדעת שאותו מומחה שממונה על ניהול תיקים בחברה שלכם אינו יכול לבצע העברה של כספים מחשבון הבנק שלכם ותמיד יש אפשרות לבטל את ייפוי הכוח שסיפקתם למנהל התיק.                                                                                                                                                              

מנהל תיקים- מיהו

ניהול תיקים תמיד יעשה על ידי מנהל תיק השקעות. אותו אדם שאחראי על כל הקשור אל ניהול תיקי השקעות בחברת ההשקעות אליה פניתם חייב להיות בעל רישיון מטעם הרשות לניירות ערך. בנוסף, תמיד מומלץ לוודא שמדובר על אדם עם ניסיון בתחום ניהול התיקים ומקצוען בתחום התאמת תמהיל התיק לאופיו ודרישותיו של הלקוח. ברגע בו אדם מחליט שהוא מעוניין להשקיע את כספו בשוק ההון הוא צריך להגיע להחלטה האם הוא מעוניין לפנות אל בית השקעות גדול ומוכר שיבנה עבורו את תמהיל התיק ויציע לו ניהול תיקים או שמא ניתן לבחור בחברת השקעות קטנה שמעניקה ללקוחותיה יחס אישי ובה ברוב המקרים מנהלי ההשקעות הם גם מנהלי החברה.

ניהול השקעות בחברה קטנה; היתרונות של ניהול תיקים בחברה קטנה באים לידי ביטוי בניהול תיקי ההשקעות על ידי הבכירים של החברה ופעמים רבות על ידי מנהלי החברה עצמם. בחברה קטנה הלקוח יזכה לטיפול אישי על ידי מנהל התיק  וכל שינוי וכל שיחה תהיה אל מול אותו מנהל איתו נפגש הלקוח בפעם הראשונה בה הוא הגיע לחברה. חברה קטנה תאפשר קשר ישיר עם אותו איש מקצוע שמקבל את ההחלטות על ניהול נכון של תיקי ההשקעות של לקוחותיו וזאת לעומת רוב בתי ההשקעה הגדולים בהם מנהלי קשרי הלקוחות הם אלו שמספקים את התשובות.

לסיכום, ניהול תיקי השקעות חייב להיעשות על ידי מומחים בתחום. שירות ניהול תיקים מוצע הן על ידי בתי השקעות גדולים והן על ידי חברות השקעה קטנות ואיכותיות.

כתוב תגובה

פרסומת