יונ 10, 2015
Admin

כל מה שבאמת צריך לדעת על גרניט פורצלן

אריחי הגרניט פורצלן הינם סוג של מסוים של אריחי קרמיקה שבשל דחיסותם הם מתאפיינים בעמידות גבוהה יותר. אריחים אלו מיוצרים מחרסינה שהיא למעשה הפורצלן, והם משמשים גם למטרות ריצוף וגם למטרות חיפוי קירות פנים וחוץ כאחד. בין יתר היתרונות הבולטים של אריחי הגרניט פורצלן תוכלו למצוא עמידות גבוהה בפני שחיקה ושבירת האריחים, שמירה על צורתם הטבעית לאורך זמן, וכמובן, מחיר סביר בהשוואה לאבן טבעית או שיש הנחשבים גם לאריחים פופולאריים לצורך ריצוץ סביבת המגורים.                                                   

העמידות של אריחי הגרניט פורצלן בפני שחיקה נקבעים בהתאם למדד בעל ערכים משתנים מ-0 עד 5, כאשר האריח בעל המדד הנמוך ביותר (0), הינו אריח המיועד בעיקרי לצרכי חיפוי קירות, ואילו האריח בעל המדד הגבוה ביותר (5), הינו אריח המיועד לצרכי חיפוי משטחי ריצוף בשטחים ציבוריים בהם קיימת תנועה רבה ובלתי פוסקת של עוברים ושבים. ברוב הבתים בישראל בהם מותקנים אריחי גרניט פורצלן על גבי משטח הריצוף, מדד האריח נע בין 3 ל-4, כאשר האריחים המומלצים ביותר לחיפוי חדרי אמבט ושירותים הינם אריחי גרניט בעלי מדד 2.

להיכן נעלם הגרניט?

אריחי הגרניט פורצלן החלו להיות פופולאריים בישראל בסוף המאה החולפת, וזאת בעיקר הודות לשיפורי הטכנולוגיה בהליך ייצור האריחים אשר הובילו להוזלת מחירי האריח. על מנת לבטא את חוזקו של האריח בהשוואה לאריחי קרמיקה רגילים, החליטו משווקי המוצר בישראל לכנות את האריח בשם גרניט –פורצלן, וזאת אף על פי שלאורך כל הליך ייצורו של האריח לא נעשה שימוש בסלע הגרניט. בתעשיית ייצור אריחי הגרניט פורצלן קיימים שני סוגים עיקריים של אריחים, הראשון מכונה פול בודי (גוף מלא) והוא מאפיין את אריחי הגרניט פורצלן הייחודיים יותר המיוצרים מחומר אחיד שהם גם יקר יותר בהשוואה לסוג השני המכונה: אריח סטנדרטי. אריחי הגרניט הסטנדרטים מותאמים אומנם למטרות ריצוף וחיפוי קירות ואף עמידותם נקבעת בהתאם למדדים המופיעים לעיל, אך ההבדל בינם לבין אריחי הגוף המלא טמון בעובדה שהם (האריחים הסטנדרטיים) מיוצרים ממספר שכבות של חומרים שונים, כאשר השכבה העליונה היא זו הקובעת את מראה האריח.

כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של אריחי פורצלן המיוצרים בגדלים שונים, מרקמים שונים, צבעים וגוונים, דבר המאפשר לכם להתאים את עיצוב האריח לאווירה אותו אתם רוצים לייצר באמצעות חיפוי הרצפה או הקירות. ניקוי משטחי ריצוף המחופים באריחי הפורצלן מומלץ לנקות מעת לעת באמצעות חומר איטום מיוחד המכונה סילר, וזאת לצורך הסרת כתמים שאינם יורדים בשטיפת רצפות רגילה.

כתוב תגובה

פרסומת